letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz


HODNOCENÍ SEZÓNY 2010
Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích

Ing.Václav Arazim – Julius Gál

 Vážení přátelé,

předkládáme Vám stručné hodnocení účinkování naší posádky  Ing. Václav Arazim – Julius Gál,  v letošním seriálu  automobilových soutěží. Hlavním cílem pro sezónu 2010, byla účast v kompletním šampionátu Mezinárodního Mistrovství České republiky v rally s cílem dosáhnout na medailové pozice v obnoveném hodnocení produkčních vozů. FIA konečně umožnila v mezinárodních šampionátech dlouho očekávanou oddělenou klasifikaci superspeciálů kategorie S 2000 a méně upravených produkčních automobilů skupiny N.

Nové auto jsme pro letošní sezónu nepřipravovali, protože modifikace EVO X, pořád ještě není na očekávané úrovni. Naše osvědčená EVO devítka tedy prošla kompletní ozdravnou kůrou. Repase motoru, převodovky, diferenciálů a vůbec všech součástek na celém autě, to byla hlavní náplň našich mechaniků v zimní přestávce. Největší změnou bylo osazení podvozku novými tlumiči Rieger, které jsme si vyzkoušeli v minulém roce. Auto se tím zrychlilo, ale o to obtížnější bylo někdy najít správné nastavení na rozmanitý charakter tratí našich soutěží. Náš cíl o dobré umístění ve skupině N se nám začal dařit hned na úvodní Valašské rally. Na Šumavě se projevil nedostatek se správným nastavením tlumičů na posypané trati, ale Krumlov jsme opět zvládli na jedničku. V průběhu sezóny jsme se usadili na vynikajícím druhém místě ve skupině N a pohybovali jsme se mezi 5. – 7. místem absolutního pořadí. Porucha diferenciálu nás nečekaně vyřadila z Bohemia rally, protože na technickou závadu jsme odstoupili naposledy loni v úvodu sezóny 2009!  Ale díky výborným výkonům v závěru šampionátu se nám čelní pozice podařilo uhájit, konkrétně 2. místo ve skupině N a 6.místo absolutně. O bezvadnou přípravu našich vozů se v průběhu celé sezóny starali mechanici Zdenek Pipota, Petr Pipota, Honza Mikšátko a Michal Fialka. S průběhem i výsledky  celého seriálu MMČR jsme nadmíru spokojeni.

Nemalý podíl na  našich výsledcích máte i Vy a Vaše společnost. Chceme Vám proto tímto poděkovat za podporu a důvěru, kterou jste nám v roce 2010 projevili. Zároveň jsme přesvědčeni, že jste s našimi výsledky a tím i s prezentací Vaší firmy spokojeni a že na vzájemnou spolupráci navážeme i v motoristické sezóně 2011.

 

Konečné  výsledky  MMČR  Mediasport.cz  2010

 

1.  Valoušek jun., Pavel    241b.   ŠKODA Fabia EVO II (S 2000)
2.  Pech jun., Václav         209 b.  MITSUBISHI Lancer EVO IX (N4) 
3.  Tarabus, Jaromír         148 b.  FORD Fiesta (S 2000)
4.  Kresta, Roman            142 b.  PEUGEOT 207 (S 2000)
5.  Peták, Josef                63 b.   PEUGEOT 207 (S 2000)     
6.  Arazim, Václav            56 b.     MITSUBISHI Lancer EVO IX (N4)
7.  Štajf, Vojtěch               45 b.   SUBARU Impreza STI N15 (N4)
8.  Tlusťák, Antonín          45 b.   ŠKODA Fabia EVO I (S 2000)

2. – 4. července 2010, Ml. Boleslav

Na začátku prázdnin se do Mladé Boleslavi sjelo kvalitní startovní pole v počtu 115 posádek. Špičku našeho mistrovství přiostřili kvalitní jezdci z  Polska a především juniorský mistr světa Martin Prokop, u jeho prvních krůčků v rallysportu náš tým významně asistoval.

My jsme na Bohemku přijeli bojovat o důležité body do MMČR. Úvodní část se odehrála na superspeciálce v Sosnové, kde se nám moc nedařilo a 26. čas nebyl dobrou výchozí pozicí.

 Na klasických erzetách už nám to šlo o poznání lépe a tak jsme se posouvali dopředu. Když jsme se dostali do kontaktu se špičkou v produkčních autech, tak se začaly ozývat nepříjemné zvuky ze zadního diferenciálu a naši mechanici museli v nejbližším servisu diferenciál vyměnit. Zvládli jsme to v časovém limitu a opět jsme vyrazili na trať. Na městské erzetě jsme na vytahaném štěrku nedobrzdili do jedné zatáčky a tím jsme trochu ztratili. Po těchto drobných problémech jsme v cíli první etapy figurovali na 16. místě absolutně a na 6. ve skupině N.

V úvodních třech erzetách druhé etapy jsme již podávali bezchybný výkon. Zvláště průjezd dlouhým Sychrovem se nám obzvláště vydařil a díky dobrému času jsme se posunuli o dvě místa dopředu jak v absolutním pořadí, tak i v produkčních autech. Poslední sekce nás opět přivedla na tyto erzety, kde se mělo rozhodnout o konečném pořadí ve skupině N. Na prvním testu jsme si ještě svoji pozici udrželi, ale asi 6 km po startu druhého Navarova nám úplně vypověděl službu preventivně vyměněný zadní diferenciál a my jsme museli ze soutěže odstoupit. Mrzelo nás to o to více, že naši soupeři Štajf a Běhálek nezvládli nasazené tempo a v poslední erzetě havarovali a my přišli o důležité body.

11. – 12. června 2010, Hustopeče

Čtvrtým závodem se MMČR posunulo do druhé poloviny letošního kalendáře. Nesnesitelné vedro, to byl hlavní znak velice náročné hustopečské rally. Při venkovní teplotě 33°C to bylo v autě horší než v sauně. Od začátku se jelo dost rychle a tak byly Hustopeče díky vedru fyzicky snad nejnáročnějším závodem, který jsme kdy jeli. Bez vitamínových doplňků by to snad ani nešlo dojet.

Na první erzetě jsme začali šestým časem, což bylo docela dobré. Na RZ 4 jsme však měli defekt levé přední pneumatiky. S prázdným kolem jsme jeli asi 8 km a hlavně poslední 3 kilometry na šotolinovém úseku tratě byly dost náročné. Ztratili jsme asi 55 vteřin a dosažený 29. čas nás odsunul až na třinácté místo. Další čtyři měřené úseky jsme zvládli ve vysokém tempu a posunuli jsme se tak na 8. místo absolutně a na 4. ve skupině N, pouze s malou ztrátou na třetího Emila Trinera..

Naším cílem do druhé etapy bylo tedy jeho předjetí a tomu jsme vše podřídili. Hned od první erzety se nám dařilo zajíždět o malinko rychlejší časy. Po třetí sobotní erzetě jsme se již na 3. místo dostali, ale ještě jsme neměli vyhráno. Ze zadu se na nás totiž začal dotahovat Vojta Štajf, a do cíle zbývaly ještě tři testy. Na všech sobotních erzetách byl Štajf vždy o něco rychlejší a po předposlední zkoušce byl za námi pouze o 3,9 vteřiny. Vše se tak rozhodovalo na poslední 11 km dlouhé zkoušce.

Dali jsme do toho souboje maximum a Vojta byl opět o kousek rychlejší. Ten kousek byl však pouze 2,9 vteřiny a tak se nám podařilo 3. pozici v produkčních autech o jednu vteřinu uhájit.

20. – 22. května 2010, Č. Krumlov

Začínalo se opět na výstavišti v Českých Budějovicích naší „oblíbenou“ superspeciálkou mezi obrubníky. Vždy si říkám, že zde se nedá nic získat, ale pouze ztratit. To se nám také přesně povedlo, když jsme v poslední zatáčce před cílem udělali hodiny a ztráta asi 10 vteřin znamenala až 29. čas.

Na dalších, již klasických erzetách už to bylo lepší, a tak jsme se docela rychle posouvali dopředu. Celou páteční etapu provázela nepřízeň počasí a tak se jelo na mokrých pneumatikách.

Noční druhé průjezdy stejnými vložkami připravily pro všechny posádky velice těžké podmínky, na které si ve svém dlouholetém působení v rallysportu snad nepamatuji. Tma, mlha, déšť, rozbité silnice a veliké množství bláta na 22 kilometrů dlouhé erzetě  Kohout – Ján, připravilo několik posádek o naději na úspěch. Nám však tato erzeta velice sedla a dosáhli jsme zde pátého času, když jsme ještě několik kilometrů před cílem předjížděli jednoho soupeře o celou minutu. Ve velice náročné etapě jsme se nakonec z 29. místa posunuli až na  pátou pozici absolutního pořadí.

V nočním servisu  dali mechanici auto opět do stoprocentní kondice a tak bylo naším cílem neudělat další zbytečnou chybu a minimálně si toto místo udržet. Čekaly nás dva průjezdy třemi RZ, mezi kterými byly i pro Český Krumlov klasické Malonty. V prvních průjezdech jsme jeli docela svižné tempo a tak jsme si  5. místo udrželi.

Za námi jedoucí Peták s vozem S 2000 měl ztrátu 25 vteřin a tak jsme se trochu domluvili, že malinko zvolníme a soutěž dojedeme v klidu. On nám však hned na dalších Malontech nadělil 20 vteřin a tak se k nám přiblížil. Předposlední RZ měřila jen 5 km a nám se na ní nepodařilo správně odstartovat. Náš náskok se ztenčil na 2,3 vteřiny.

Vše se tedy mělo rozhodnout až na poslední 20 km dlouhé RZ. Dali jsme do toho maximum, vše nám vyšlo a podařilo se zajet třetí čas hned za Valouškem a Krestou.   Petáka jsme udrželi za  sebou  a tak jsme v Krumlově obsadili  výborné 5. místo absolutně a 2. ve skupině N.

16. – 17. dubna 2010, Klatovy

Několik let se na Šumavě laborovalo s termínem a s volbou tratě, až se soutěž vrátila k tradičnímu jarnímu modelu s prologem na Čínově. My jsme nezačali špatně a na této okruhové zkoušce jsme zajeli osmý čas. Také na ostatních rychlostních zkouškách páteční etapy, která byla poměrně rychlá, jsme si udržovali podobné tempo. Na naše soupeře hlavně ve skupině N to však nestačilo a po RZ 5 jsme byli 10. absolutně a až 6. v produkčních autech. Pokusili jsme se v rámci možností trochu zrychlit a na dalších dvou erzetách jsme se posunuli o dvě místa dopředu.
Nebylo to však nic zásadního, neboť rozdíl mezi námi na 4. místě a mezi 6. ve skupině N byl pouhé 1,2 vteřiny.

V sobotu se soutěž přesunula na úzké a technické silničky v okolí Vimperka, na kterých ještě bylo velké množství posypového materiálu ze zimního období. Na tomto povrchu se naše auto začalo trochu víc předbíhat a jízda začala být dosti nebezpečná. Na 8. a 9. erzetě se nám ještě podařilo zajet slušné časy, ale potom jsme museli trochu zvolnit, abychom předešli nějaké chybě. V servisu jsme zkusili změnit nastavení tlumičů, se kterými jsme ještě neměli mnoho zkušeností. Chování vozu se trochu vylepšilo, ale stále to nebylo ono a bylo těžké najít zase ten správný rytmus. Po několika erzetách jsme se usadili na 9. místě absolutně a na 5. ve skupině N.
Toto pořadí vydrželo až do cíle letošní Šumavy. Nebyli jsme s ním příliš spokojeni, ale prostě jsme  neměli svůj den.

26. – 27. března 2010, Valašské Meziříčí

Úvodní soutěží šampionátu byla Valaška. Ta měla podobné schéma jako v loňském ročníku. Pořadatel ale na konec soutěže zařadil dva průjezdy nejdelší 26 km dlouhou rychlostní zkouškou bez možnosti servisu či výměny pneumatik. V případě proměnlivého počasí to mohlo znamenat veliký problém při volbě pneumatik. Předpovědi se však nenaplnily a tak se celá soutěž odjela na slikách. Novinkou a pro nás velkou motivací byla skutečnost, že vozy skupiny S 2000 měly letos v rámci MMČR vypsanou samostatnou klasifikaci. Měli jsme tedy možnost opět bojovat o pódiová umístění mezi produkčními auty. První tři erzety hned na začátku soutěže se nám celkem povedly a byli jsme po nich na 8. místě absolutního pořadí a čtvrtí v naší skupině N, jen s minimálním odstupem na  třetího. Na  RZ číslo 5 jsme ale hned po startu udělali chybu a po vykroužených hodinách jsme skončili mimo trať v měkké hlíně. Autu jsme naštěstí neublížili, ale trvalo nám dlouho než jsme se dostali zpátky na trať. Tato chyba pro nás znamenala ztrátu asi 45 vteřin.

Do druhé etapy jsme proto startovali až z jedenácté pozice. Auto fungovalo na nových tlumičích výborně, a tak záleželo na nás, abychom se bezchybným výkonem zkusili posunout dopředu. Na prvních čtyřech erzetách jsme jeli docela slušné časy. Stahovali jsme náskok soupeřů, ale na jejich předjetí to zatím nestačilo. Před námi byly ještě dva průjezdy dlouhou rychlostní zkouškou Vesník – Velká Lhota. Nám se na této RZ již tradičně daří a proto jsme si docela věřili. Obuli jsme nové suché sliky, což byla velice dobrá volba, a vyrazili jsme na trať. Celých 26 kilometrů jsme jeli s velkým nasazením a bez jediné chybičky. Naším soupeřům v produkčních autech jsme nadělili 20 vteřin a tím jsme se dostali na 9. místo. Druhý průjezd Vesníkem se nám také vydařil a protože jedna posádka zde havarovala, podařilo se nám ne úplně dobře rozjetou Valašku dokončit na 8. místě absolutně a na výborné druhé příčce ve skupině N.

Starší články - rok 2009