letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz


Příbram

Rally Příbram je již dlouhou tradičním podnikem MMČR. Při letošním výběru tratí měřených úseků pořadatelé oprášili staré itineráře a vrátili se také na silnice v okolí Sedlčan, což se ukázalo jako dobrá volba.

V pátek se ale jelo ještě na erzetách u Příbrami. Zde se nám již tradičně daří, a tak jsme chtěli začít dost rychle a vybudovat si slušnou pozici do druhého dne. Proti však byla řídící jednotka motoru. Auto v nižších otáčkách pokuckávalo a hlavně výjezdy z pomalejších zatáček nebyly dost razantní. Proto jsme po RZ 3 figurovali na devátém místě. V malém servisu mechanici řídící jednotku vyměnili, ale k dispozici jsme měli pouze loňský model, který je o zoubek pomalejší. Přesto jsme se trochu zrychlili a po nočním průjezdu stejnými úseky jsme zakončili etapu na 7. místě s malou časovou ztrátou na místo páté.

Hned na první erzetě druhé etapy jsme zaznamenali pěkný pátý čas a posunuli se tím na kýženou 5. pozici. Další průběh závodu se pro nás odehrával ve znamení souboje o 5. – 7. místo s Běhálkem a Jelínkem. Zajížděli jsme vcelku vyrovnané časy a pořadí se neustále míchalo. Na desáté RZ se nám podařilo dosáhnout 4. nejlepšího času. Naši soupeři však jeli také rychle a nedarovali nám ani vteřinu. Důležité bylo v takto rychlém tempu udržet koncentraci a neudělat žádnou chybu. To se na 14. erzetě nepodařilo Jelínkovi, který se neudržel na vozovce a výletem mimo trať ztratil mnoho drahocenných vteřin. My jsme pak dělali co se dalo. Na třetí erzetě před cílem jsme dokonce zajeli 3. čas, ale na rozjetého Běhálka, který poslední erzetu vyhrál, to nakonec nestačilo. Přesto jsme si tento závod velice pěkně užili a 6. místo je v letošní konkurenci velice pěkný výsledek.

APpress 2009

Místo unikátního Navarova jen delší Sosnová

Do itineráře letošní Rally Bohemia, byla zařazena nejdelší rychlostní zkouška v celé historii automobilových soutěží u nás. Byl to 45 kilometrů dlouhý úsek zvaný Navarov. Měl se jet hned dvakrát, ve dne a v noci. Proto jsme přípravu před závodem, kromě obvyklé přípravy auta, soustředili také na fyzickou kondici posádky. Plány pořadatele však překazilo počasí v podobě vichřice a sněhové kalamity. Silnice se díky sněhu a popadaným stromům staly neprůjezdné. Pořadatelé tak byli nuceni tyto rychlostky zrušit. Z legendární Bohemky se tak stala pouze 60 km dlouhá sprintrally.

Vše začalo v pátek večer v ulicích Mladé Boleslavi na krátké Staroměstské erzetě. Pět kilometrů jízdy na mokrém asfaltu, dlažebních kostkách a na kousku šotoliny však nebylo vůbec jednoduchých. Nám se zde podařilo zajet 8. čas, což bylo v dané konkurenci velmi dobré. V sobotu se jely tři průjezdy rychlostní zkouškou Vinec, na které se střídají různé druhy asfaltu s rozdílnou přilnavostí, což je hlavně za mokra dosti zrádné. Při prvním průjezdu jsme dosáhli šestého nejrychlejšího času. Ve druhém jsme však podcenili jedno klouzavé místo, auto se při brzdění z větší rychlosti dostalo do smyku a skončilo v křoví mimo trať. Podařilo se nám jej dostat rychle zpět na silnici pouze s poškozeným nárazníkem, ale se ztrátou asi 25 vteřin. Propadli jsme se tak ze 7. na 9. místo. Při takto krátké soutěži se 25 vteřin jen těžko dohání. Třetí průjezd jsme jeli na jistotu, abychom si 9. místo udrželi. Závěrečná speciální RZ v Sosnové již nic nezměnila a nám toto umístění stačilo na potvrzení 8. příčky v celoročním hodnocení letošního šampionátu.

APpress 2009

Divácky skvostná Barumka 2009

Neskutečná konkurence se sjela koncem srpna do Zlína, kde se konal další podnik zařazený do seriálu IRC. Hlavním diváckým trhákem byla účast více než 20 vozů specifikace S2000. Očekávala se česká premiéra Protonu v čele s Guy Wilksem a Opelu s Adreasem Mikkelsenem, oba piloti s bohatými zkušenostmi s tratěmi MS. Měl se zde poprvé představit i vedoucí jezdec šampionátu IRC, Angličan Kris Meeke s Peugeotem. Barvy Peugeotu měli dále hájit loňský vítěz, Fredy Loix a čerstvý Mistr světa JWRC, Martin Prokop, který dostal důvěru v projektu BF Goodrich. Samozřejmostí byla účast továrního týmu Abhart s Lucou Rossettim a Dominikem Bassem. Třešničkou na dortu však byla účast továrního týmu Škoda motosport s Janem Kopeckým a Juho Hanninenem, kteří tu Škodu Fabii S2000 před rokem představili v rolích předjezdců. Aby toho nebylo málo, se škodou Fábií se na start postavil i domácí miláček publika, Pavel Valoušek a účastník MS WRC Jevgenij Nowikov. Na startu nechyběli ani domácí střelci, Kresta, Pech nebo Orsák. V této neskutečné konkurenci chtěl Václav Arazim zopakovat loňské 14.místo!!!

Co se zdálo v pátek večer, potom co se strhl v centru Zlína litý boj mezi speciály S2000 nemožné. Když navíc začalo v pátek večer stávkovat Arazimovo Mitsubishi, přicpaná tryska, tak to byla už jen utopie. Problém se vstřikováním paliva se i přes výměnu trysek nepodařilo zcela vyřešit a po celý závod, auto z litvínovských dílen v nízkých táčkách trochu kuckalo. Přes tyto technické obtíže se stalo malé předsevzetí a 14.místo absolutně v neděli odpoledne skutečností. Arazim s Gálem zopakovali loňské 14. místo!!! Neskutečné, ale přesto oba zkušení matadoři v cíli poslední RZ se svým výkonem rozhodně spokojeni nebyli. Stejně jako loni na poslední RZ spadli o jednu příčku dolů. Loni je přespurtoval finišující Basso, letos je zbrzdil zbytečný defekt a pomyslný bronz v „tradičních produkčních autech“ pro sebe získal, za Pechem a Štajfem, mladý Jan Černý.

Vzhledem k systému bodování MMČR si Václav Arazim připsal slušných 6 bodů a posunul se v celkovém hodnocení na 7. příčku.

APpress 2009

Horský trénink

Před letošním vrcholem rallyové sezony, kterou bude bezesporu zlínská Barum rally, se Václav Arazim pečlivě připravuje a rád by zopakoval loňské 14.místo. Jezdec se připravuje velmi pečlivě nejen po technické stránce, ale i po stránce fyzické a jezdecké. Kromě plavání zařadil do „suché“ přípravy horské kolo a do té ostré zařadil start na sprintu v Krkonoších.

„V Krkonoších se chci po delší prázdninové pauze trochu rozhýbat. Nepojedeme o žádný výsledek, dojedeme starší pneumatiky a dostaneme se lehce do tempa“, sliboval si litvínovský matador před startem soutěže.

Krkonoše začaly doslova pohromou favoritů. Na 1.RZ těžce havaroval Pepa Peták a na 2.RZ odstoupil s poškozeným vozem korunní princ, Jarek Orsák. Václav Arazim s Julou Gálem podali velmi vyrovnané výkony na všech odjetých rychlostních zkouškách a nikdy nebyli horší než 10. Bohužel ve vyrovnaném startovním poli v konečném součtu tahali za delší konec a skončili právě 10.absolutně, když na 7. Václava Pecha ztratili pouze 8 vteřin!!! Malou kuriozitou byl i boj o stupně vítězů, kde se objevily vozy tří různých kategorií. 1. Pavel Valoušek s produkčním Mitsubishi EVO IX, 2. Roman Odložilík s Fiatem Punto S2000 a 3. Jan Štěpánek s Octávií WRC.

APpress 2009

Arazim vydoloval z bláta 6.místo

Do svérázného prostředí moravských vinohradů zavedla české soutěžní jezdce čtvrtá soutěž Mezinárodního mistrovství ČR Agrotec Rally Hustopeče. Jak název napovídá, centrem bylo malebné město Hustopeče, cca 30 km jižně od Brna, s hlubokou vinařskou tradicí. Svébytný charakter soutěže, s nádechem WRC Deutschland, podtrhoval půlnoční harmonogram. Podle něj měl první vůz dorazil do cíle 1.etapy přesně 1 hodinu po půlnoci! Loni zde Arazim s Gálem startovali poprvé a vybojovali výborné 4.místo, a protože se tratě příliš nezměnily, očekával se i letos od této posádky dobrý výsledek.

Úvodní RZ byla situována na Brněnské výstaviště a na samotné startu se objevil i expremiér, Mirek Topolánek. V motanici mezi obrubníky okořeněné umělým brodem si kluci doplavali až pro 16. čas. a nedařilo se jim ani na klasických RZ, kde úzké asfaltové cestičky mezi vinohrady byly prošpikovány krátkými šotolinovými úseky. Na vině byla především chybná volba pneumatik „slick“. Na RZ pršelo a všude byla spousta bláta. Za těchto podmínek bylo auto téměř neřiditelné a posádka se výsledkově trápila v závěru druhé desítky. Po přezutí na „mokré“ a speciálně dořezané pneumatiky dokázala posádka výrazně zrychlit a v konečném součtu páteční etapy se posunula na slibnou 11. pozici absolutně.

Do soboty vstali Arazim s Gálem jako pokropeni živou vodou a díky skvělým časům zdolávali jednoho soupeře za druhým. Třešničkou na dortu je dvojice časů v TOP 5, které znamenaly po 12. rychlostní zkoušce posun na 7. místo absolutně. Arazim nepolevil ani v samém závěru a díky tlaku, který dokázal na své nejbližší soupeře vytvořit, poskočil na velmi pěkné konečné 6.místo. V celkovém hodnocení MMČR se posádka posunula na výborné 7 místo. Velký dík patří opět mechanikům, kteří dokázali vůz připravit tak, že fungoval v pátečním přívalovém dešti i sobotním tropickém vedru bez jediného problému. Díky kluci :o)

APpress 2009

Krumlov plný skoků a defektů

Tradiční soutěží na jihu Čech v malebném okolí Českého Krumlova pokračovalo MMČR v automobilových soutěžích. Pořadatelé letos ještě více přiblížili rally obyvatelům Českých Budějovic, kteří mohli vidět soutěžní vozy na superspeciálce v areálu výstaviště. Václav Arazim s Julou Gálem zahájili soutěž 13. časem. S touto pozicí se nehodlali smířit proto na klasických rychlostních zkouškách v okolí Krumlova chtěli zrychlit. V rozjezdu je ale hned na 3.RZ, stejně jako dobrou dvacítku dalších posádek, zbrzdil defekt pravé přední pneumatiky.

Množství defektů na této RZ vytvářelo nebezpečné, byť někdy komické situace. Soutšžní vozy se dojížděli, předjížděli a doslova střídali na místech vhodných po přezutí. Naše posádka střídala na prvním vhodném místě Karla Trojana a jen zázrakem nedošlo na úzké cestě ke kontaktu obou soutěžních vozů. Kluci zvládli výměnu kola za výborných 79 vteřin, ale i tak to byla citelná časová ztráta. Po propadu na 20. místo na nočních RZ zatáhli a díky 7. a 5. času se posunuli zpět na 13.místo.

V sobotu vyrazily na supertěžké Malonty jako pokropeni živou vodou a dosáhli 7. času. Dařilo se jim i na další RZ kde pronikli do TOP 5. Posun pořadím se zatím nekonal, ale první desítka již byla na dohled. Druhý průjezd Molonty znamenal kýžený posun na 10.příčku absolutně před Emila Trinara, kterému Václav Arazim na Malostech nadělil rovných 12 vteřin. Do cíle chyběly 2 RZ. Na 9. Pepu Petáka, který se jako jeden z mála vyhnul defektům, ztráceli 47 vteřin. V závěru soutěže šlo tedy o to, udržet koncentraci a neudělat zbytečnou chybu, protože se stále jelo velmi rychle. V samotném závěru potvrdil Venca s Julou svou stoupající formu 6. časem na poslední RZ. Na Pepu Petáka stáhli bezvýznamných 5 vteřin, ale přesto se posunuli o stupínek výše. Stalo se tak díky havárii Jarka Orsáka, který utrhl zavěšení kola. Konečný výsledek Krumlovské soutěže tedy zní, 9.místo absolutně a zisk 7 mistrovských bodů. Nebýt defektu mohlo to být jistě mnohem lepší, protože auto fungovalo opět bezvadně :o)))

Navzdory zmíněnému defektu splnil tým na Krumlově do puntíku svůj cíl a posunul se do TOP 10 průběžné klasifikace MMČR, konkrétně na 9.pozici. Další soutěží jsou jihomoravské Hustopeče, které už nyní straší všechny mechaniky svým nočním harmonogramem.

APpress 2009

Sezóna 2009 v plném proudu

Do sezóny 2009 nastupuje tým s osvědčeným vozem Mitsubishi Lancer Evolution IX a tradiční posádkou Ing. Václav Arazim – Julius Gál. Letošní kalendář Mezinárodního Mistrovství České republiky v rallye doznal určitých změn. Do seriálu je zařazeno pouhých 7 soutěží a zamíchalo se i jejich obvyklým pořadím. Šumava přepustila zahajování šampionátu Valašce a Bohemia se posunula zcela netradičně až na samý závěr do říjnového termínu.

Tragická Valaška

Po zimní pauze začal Venca s Julou na Valašských kotárech, které místy připomínaly Monte Carlo, dole suchý asfalt nahoře sníh, zvolna a především nejistotu. Bez „ledových špionů“ by byla jízda na hraně velice riskantní a porucha karoserie by hrozila na každém metru náročné trati. Tu si letos tým s napjatým rozpočtem nemůže dovolit. Navíc nabitou startovku MMČR doplnil účastník MS Novikov na EVO IX a množící se hejno vozů specifikace S2000 rozšířil tovární tým Škoda se dvěma vozy – Kopecký a Hanninen. Domácí piloti produkčních vozů byli s výjimkou Pecha odsunuti na druhou kolej a bylo potřeba jet hlavou. Naše zkušená posádka zajížděla v páteční etapě podle očekávání časy na rozhraní první a druhé desítky a pomalu se dostávala do tempa.

Po první etapě jí patřila průměrná 13. příčka absolutního hodnocení. Sobotní etapa bohužel neměla dlouhého trvání. Hned na úvodní ranní RZ byli smrtelně zraněni tři neopatrní diváci a rally byla předčasně ukončena. Václav Arazim s Julou Gálem zůstali na 13. místě a odvezli si, kromě nepříjemného pocitu ze zbytečně zmařených lidských životů 3 mistrovské body. Drobnou sportovní útěchou pro ně mohl být pouze fakt, že za sebou udrželi své největší loňské rivaly, Štajfa, Trojana i Trinera.

Vyrovnaná Šumava

Šumava začala tradičně divácky atraktivním Činovským okruhem. Posádka APmotorsport podcenila povětrnostní podmínky a zvolila intermedia, bohužel mokrá guma byla ta správná volba. Díky této taktické chybě byla ztráta po 1.RZ na nejlepší již více než půl minuty. Z 15.místa se během první etapy Arazim s Gálem prokousali výbornými výkony až na 9.místo. Zajížděli pravidelně časy v TOP 10 a cítili šanci na vylepšení své pozice. Rozdíly mezi posádkami ve druhé polovině první desítky byly minimální. Trojan, Arazim a Barvík se vešli do necelých 3 vteřin!!!

Samotný úvod, tedy první nedělní zkouška, znamenala posun Arazima na 8. místo před Barvíka. Ten ale nechtěl dát svou kůži lacino a do samého závěru sváděl s litvínovským pilotem boj o vteřinky. Zkušený matador si svou pozici uhájil a ze Šumavy získal 8 mistrovských bodů. Boj o vteřinky probíhal i na samé špici. Vítězný Pech pokořil druhého Krestu o 1,4 sec.

Po dvou soutěžích, kdy posádka APmotorsport nezaznamenala žádný technický problém, jí patří průběžné 12. místo. V Českém Krumlově plánuje tým útok na TOP 10 průběžného pořadí. Držíme palce :o)

APpress 2009

Starší články - rok 2008