letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz


Arazim zakončil na Příbrami letošní sezonu

Příbram je tradičním podnikem MMČR, ale kvalitativně především co se týče výběru tratí začíná mírně zaostávat. Příbram nabídla sice letos 16 měřených úseků, ale dohromady měly jen 160 km, nejdelší RZ Sádek měla jen 12,5 km a polovina RZ neměla ani 10 km. Z tohoto pohledu byla letošní Příbram spíše jakýmsi maxisprintem.

Ze struktury tratí plynuly i minimální rozdíly mezi posádkami. Bylo sucho a jelo se velmi rychle. Mnoho posádek havarovalo, či jim nevydržela technika, jak to tak na posledním podniku sezony bývá.

Arazim s Gálem zajížděli v pátek odpoledne časy v první desítce. Jezdec si trochu postěžoval jen na noční RZ Sádek, která se mu úplně nepovedla, ale 8.místo a minimální rozestupy byly dobrou výchozí pozicí do sobotních bojů.

Sobotní ráno bylo zatažené a z některých míst na Příbramsku byl hlášen déšť. Posádky tedy čekalo zásadní rozhodnutí o volbě pneumatik. Arazim s Gálem bohužel přestřelili, vsadili na mokro, ale realita byla suchá. Hypotetická ztráta cca půl minuty na čtyřech RZ bez možnosti přezutí se nezdála být v tu chvíli nijak tragická. Posádka dokonce poskočila absolutním pořadím na 7.místo.

Do další sekce se už vjíždělo na suchých pneumatikách a u Arazima to znamenalo znatelný posun vpřed. Po 11. RZ to bylo již 5. místo absolutně. V tu chvíli se rozhořel velký boj se Štajfem a Trinerem o mistrovské body. Arazim zajížděl časy v Top 5, přesto byly před poslední RZ mezi ním a jeho pronásledovateli na vozech Subaru jen minimální rozestupy. Štajf ztrácel 4 a Triner 7 vteřin. Arazim zabojoval a 3.časem na poslední RZ potvrdil své 5. místo absolutně. V duchu si brousil zoubky i na prémiový bod za 2.etapu, který by ho posunul v celkové klasifikaci MMČR právě před Štajfa. Prémiový bodík za sobotní výkon, ale získal celkově 7. Emil Triner.

Na posledním podniku MMČR v Příbrami podala posádka Arazim, Gál velmi slušný výkon a dojela na tučně bodovaném 5. místě. Celkově to však na posun celkovým pořadím MMČR nestačilo. Shodný bodový zisk 64 b. Štajfa byl podložen 3. místem na Šumavě, což je pro konečné pořadí rozhodující. Arazim s Gálem tak letos ani jednou neokusili jak chutná pódium a skončili až na 8. místě absolutní klasifikace Mio GPS MMČR v rally. Příští sezónu tedy mají co napravovat :o)

APpress 2008

Barumácký Peugeot cup pro Loixe a Mitsubishi cup pro Arazima

Vrcholem české rally sezony se dá již bez nadsázky druhým rokem označit zlínská Barum rally - soutěž zařazená do IRC - Mezinárodního mistrovství Evropy. Stejně jako loni zde dominovaly vozy kategorie S2000. Loni jim sekundoval pouze Kresta s Pechem a do první desítky se protlačil senzačně právě Arazim.

Letos opanovaly přední příčky vozy značky Peugeot v čele s Fredy Loixem, Fiat zůstal daleko za očekáváním. Po odstoupení Pecha a Jelínka byl nejlepším pilotem klasického produkčního vozu Václav Arazim a potvrdil, že mu rychlostky kolem Zlína stále svědčí. Výkonnostní rozdíl mezi vozy S2000 a N4 byl ale oproti loňsku minimálně dvojnásobný.

Pravidelný fanoušek rally by si mohl myslet, že Václava Arazima již na českých tratích nemůže nic překvapit. Ale počet defektů za poslední dva roky je alarmující vizitkou tohoto matadora. A právě defekt a minutová ztráta z úvodní sobotní RZ, kterou byla legendární Pindula, připravil posádku o umístění v TOP 10. Jediná chyba na téměř 300 km RZ zkazila skvělý dojem z týmového výkonu.

Nebýt defektu bylo by to krásné 10. místo. V konkurenci více než 20 vozů specifikace S2000 perfektní výsledek. Bohužel je to obehraná písnička a realitou zůstane 14.místo absolutně. Před poslední rally v Příbrami je Arazim s Gálem na 8.pozici průběžného pořadí MMČR. Už jen teoretický je posun do TOP 5 a úspěchem bude jakýkoliv posun vpřed.

APpress 2008

Arazim se v Německu moc nesvezl

Doslova jepičí epizodou by se dalo nazvat premiérové vystoupení Václava Arazima na soutěži zařazené do seriálu Mistrovství světa - Deutchland rallye 2008. Nečekaná závada na výfukovém potrubí (zhroucené svody), zastavila posádku Václav Arazim – Ondřej Beneš ještě před cílem 1.RZ. „Každopádně musím uznat, že atmosféra byla ohromná! Když závodíte v cizině a vidíte české fanoušky s vlajkami, je to neopakovatelný zážitek. Chtěli jsme pokračovat v nedělní etapě v rámci super rally, ale náhradní díl na EVO 8 se nám bohužel nepodařilo během jednoho odpoledne nikde sehnat“, smutnil Václav Arazim

“Repete si dáme příští rok v Polsku“, zlehčoval trpké odstoupení mitfára Ondřej Beneš.

APpress 2008

Arazim zůstal na Bohemii za očekáváním

Po dvou soutěžích v moravském regionu se soutěže MMČR vrátily zpět do Čech a rovnou do srdce automobilového sportu, Mladé Boleslavi. Pořadatelé i letos připravili tradičně dlouhé a náročné rychlostní zkoušky v okolí Liberce, okořeněné tradiční boleslavskou RZ Vinec, superspeciálkou v Sosnové a klikatou RZ přímo v Mladé Boleslavi. Soutěž zaznamenala i jednu premiéru. A sice poprvé se na českých tratích objevil vůz MG Sport v kategorii S 2000. Pilotoval ho Brit, Jones Stuart, který ale na naši špičku nestačil. Po 1.etapě byl 14. a soutěž pro technické problémy nedokončil. Na 11.RZ odstoupil ze slušného 13.místa absolutně.

A „jaxi“ vedl Václav Arazim? Zpočátku se zdálo, že mírně řečeno zaspal. Časy až ve druhé desítce byly daleko za očekáváním a skalní fanoušci i motorističtí odborníci jen kroutili nad jeho výkonem hlavami. Až 12. místo absolutně a jen dva časy v Top10!!! To byl výsledek Arazimova pátečního snažení. Ve večerním servisu se po stažení dat z řídící jednotky ukázalo, že na vině není ani tak jezdec, jako spíše turbo, respektive přicpaná tryska.

Po výměně trysky byly časy lepší v průměru o 10 míst a Arazim stahoval na dlouhých libereckých erzetách na své nejbližší soupeře vteřinku po vteřince. Prokousal se až na 8.místo, když v závěru mohutně finišoval a 4.čas na poslední RZ ho přiblížil doslova na záda Honzy Votavy, který uhájil 7.místo o 0,5 a Vojtovi Štajfovi, kterému zbylo z pátečního náskoku jen 5,7 vteřiny. Škoda že Bohemka neměla o nějaký ten kilometr více, mohlo být v Litvínově veseleji. I přesto se již Arazim s Gálem posunuli v celkovém hodnocení MMČR na přívětivé 7.místo

Fanoušky rally zdraví nestárnoucí, Václav Arazim :o)))

APpress 2008

Tragická rallye Třebíč

Soutěž v okolí Třebíče je vždy velmi rychlá a souboje bývají velmi těsné a napínavé až do cíle. Arazim stejně jako v Hustopečích dokázal, že i navzdory věku, mu to po tmě stále jde a po úvodní etapě byl na solidním 8. místě. Nejinak tomu bylo i letos a jezdce na špičce dělili jen vteřiny. Arazim s Gálem se na vzdory svému maximálnímu úsilí i veškeré snaze neprotlačili ve dne výše než na 7.místo v absolutním pořadí.

Ale co je jedno místo, jedna soutěž nebo i jedna sezona ve srovnání s událostí, která zastavila celou Horáckou rally. Na zlověstné 13.RZ, která byla pro své extrémně rychlé úseky již před začátkem soutěže mnohými jezdci kritizována, se se soutěžemi navždy rozloučila mladá posádka, Miroslav Levora a Pavlína Třebínová. „Čest jejich památce“

APpress 2008

Václav Arazim zvládl svou premiéru v Hustopečích na výbornou

V úvodu letošní sezóny se zkušený matador výsledkově trápil, na Moravě však naplno zabodoval. Zdá se to téměř neuvěřitelné, ale 53letý litvínovský matador, který brázdí tratě domácích rychlostních zkoušek více než 30 let, jel v Hustopečích svou první soutěž a tratě pro něj byly, podobně jako pro většinu startovního pole, zcela neznámé.

Soutěž měla velmi specifický harmonogram. Začínalo se v pátek až těsně před 21.hodinou. Údajně kvůli rovným podmínkám všech posádek. Do poslední RZ úvodní etapy se startovalo až v 0:14!!! a do cíle etapy dorazilo první auto teprve v 1:24 ráno!!! což je v našich soutěžáckých „luzích a hájích“ dnes již velice ojedinělé.

Arazim s Gálem se se zrádnými tratěmi plnými nečistot popasovali na výbornou. Po super-noční etapě byli sice až 10.absolutně , ale v sobotu jeli zcela jiný závod. Bezchybná jízda znamenala „šňůru“ časů mezi prvními pěti a po 12. RZ, která byla konečnou pro Kopeckého s Bérešem, se vyhoupli se na celkové 4.místo absolutně. To udrželi až do cíle před Trojanem a rychlým Trinerem. Body za 4.místo se na konci roku budou určitě počítat.

APpress 2008

Tomáš Arazim na Vyškově po lapáliích v TOP 10

Po zrušení národního šampionátu dvoudenních soutěží se Vyškovská soutěž vrátila zpět do sprintového seriálu. Oproti minulým ročníkům soutěž doznala pouze kosmetických změn a posádky tak nemělo na trati nic překvapit. Přesto proměnlivé počasí udělalo z krátké soutěže napínavé drama, plné větších či menších karambolů.

Tomáš Arazim s Honzou Olšaníkem více než půl roku neseděli v závodním autě, proto chtěli začít opatrně, přesto se na úvodní RZ nevyvarovali několika hrubých chyb. „Trať byla z večerního deště podmáčená a všude byla řada nečistot. Auto bylo velmi neklidné a neustále šlo do smyku za levým zadním kolem. Jelo se mi velmi špatně. Navíc na 2. RZ se nám vloudila chyba do rozpisu. V itineráři jsme nepodchytili změnu oproti loňskému průjezdu a trochu vystrašili přihlížející diváky. Než jsme se vrátili na trať uplynulo více než 15 vteřin“, komentoval úvod soutěže litvínovský pilot.

V servisu se podezření pilota potvrdilo, byla rozhozená geometrie zadní nápravy. Proto 4.RZ byla znovu hledání a zkoušení, jak auto na osychající trati funguje. „Snad by byl čas dobrý, kdybychom 2 km před cílem neudělali při průjezdu statkem defekt pravé zadní pneumatiky. Byla to prostě smůla, ztratili jsme tak 10 vteřin. Auto bylo stále na cestě, ale při driftu jsem cítil drobné drbnutí, patrně o vyčnívající dlažební kostku. Aby toho nebylo málo, při výměně kola nám sjelo auto z heveru. Naštěstí za námi jedoucí Honza Sýkora nám pomohl a my mohli pokračovat. Díky Honzo :o) I tak jsem s každým kilometrem sbíral jistotu a na RZ 6 jsme se dosaženým časem poprvé prosadili do první desítky absolutního pořadí“, doplnil ke druhé sekci jezdec.

Před poslední sekcí se nad Vyškovem začala honit mračna. „Byli jsme 13. a v servisu jsme se shodli na jistější volbě mokrých pneumatik. Na startu 7. RZ se strhla doslova průtrž mračen. Přes čelní sklo nebylo moc vidět, stěrače nestíhaly. Nevím, jaký bychom zajeli čas, kdyby mi na jednom odbočení nezhasl na více než 20 vteřin motor? I přesto jsme se posunuli na 11. místo absolutně. Rozestupy však byly minimální. V poslední RZ jsme chtěli 11. místo udržet, ale nešli zbytečně do rizika. Přesto z toho byl skvělý 3.čas absolutně, který znamenal posun na celkové 10.místo! Přes všechny lapálie, které jsme na pouhých 80 ostrých km zažili, je 10. místo velmi slušné a máme z něj radost, i když to mohlo být mnohem lepší“ dodává s úsměvem v posledním servisu Tomáš Arazim.

APpress 2008

Václav Arazim stále hledá loňskou formu

Šumava rallye

Nejstarší česká soutěž v okolí Klatov slibovala dramatické souboje. Tratě byly letos velmi rychlé, proto se očekával tuhý boj o každý mistrovský bod. Po chabých výkonech v úvodních dvou soutěžích MMČR si zde chtěla zpravit chuť litvínovská posádka Arazim – Gál. Bohužel i na Šumavě se k nim rallyová štěstěna otočila zády.

Ihned v úvodu na 1.RZ, kterou byl tradiční Čínovský okruh, měla posádka defekt pravého předního kola. Sice opět předvedla při výměně doslova koncert a kolo vyměnila za neuvěřitelných 74 sekund (viz. video), ale i tak to byla ohromná ztráta, která znamenala až 59 místo. Kalich hořkosti si posádka vypila na RZ 5, kdy přestala fungovat převodovka. Přestal jít 5.rychlostní stupeň a zpátečka. Na rychlých tratích nemělo cenu dál pokračovat, proto se posádka rozhodla odstoupit a v servisní zóně před RZ 6 odevzdala jízdní výkaz.

Černý víkend týmu AP motorsport dokonal Viktor Szabó, který na jednom ze skákacích horizontů zcela zdemoloval druhý týmový vůz EVO IX (viz.video).

Rallye Český Krumlov

Soutěž neodmyslitelně spjatá s rozkvetlou jarní přírodou a náročnými rychlostními zkouškami v malebném okolí Českého Krumlova, připravila letos jezdcům mnoho horkých chvilek. Počasí nebylo slunečné ale doslova aprílové. Pneumatiková ruleta se roztáčela doslova v každé servisní zóně a i těm nejzkušenějším udělalo proměnlivé počasí spoustu vrásek na čele. Zkušená posádka, Venda Arazim a Jula Gál, doufala, že zde prolomí letošní smůlu, ale už na 2.RZ bylo jasné, že formu z konce loňského roku ještě zdaleka nenašla. Několik set metrů po startu v rychlé pravotočivé zatáčce šlo auto do hodin a následně do svodidel. Poškození vozu nebylo vážné a posádka mohla v soutěži pokračovat. Ze závodu s velkým nasazením se však stalo jen hledání ztracené jistoty. V cíli páteční etapy tak posádka figurovala na nelichotivém 10. místě.

V úvodu sobotní etapy navíc posádka fatálně chybovala ve volbě pneumatik. Vsadila na mokrou variantu, která sice byla možná vhodná na technický Kohout, kde kluci poskočili na 8.místo, ale absolutně špatná na rychle osychající Malonty. Zde ztratili špatnou volbou více než půl minuty a spadli zpět na 10.místo. Rozestupy v první desítce byly minimální a posádka svým houževnatým a již bezchybným výkonem vybojovala v samém závěru konečné 6.místo.

Po čtyřech odjetých soutěžích je posádka nezvykle vzadu a v průběžném hodnocení MMČR a figuruje až na 10.místě. Nyní se šampionát přesune na Moravu. Uvidíme zda změna prostředí týmu prospěje.

APpress 2008

Václav Arazim v úvodu sezóny zatím nijak neoslnil

Po dvou soutěžích MMČR je litvínovský matador až ve 2.desítce průběžného hodnocení nejprestižnějšího rallyového seriálu na území ČR. Přitom obě soutěže dokončil na bodovaných místech.

Janner rallye

Letos naposledy byla do seriálu MMČR v rally zařazena specifická rakouská zimní soutěž v okolí Friestadu. Jako obvykle zde byly posádky, které pomýšlely na dobrý výsledek, nuceny zakoupit sady pneumatik s hroty, protože na tratích RZ hlavně v lesních úsecích ležel sníh. Václav Arazim společně s Julou Gálem okupovali pozice v první desítce až do 4 RZ, kterou jeli na pneumatikách, ze kterých snad všechny hřeby už stačily vylítat. Téměř minutová ztráta znamenala propad až na 18 místo. Kluci to nevzdali a do konce 1.etapy se prokousali na 12. místo absolutně.

V sobotní etapě se jim bohužel již nedostávalo nových pneumatik s hroty, z toho pramenila i nebezpečně vyhlížející krizovka, kdy auto uklouzlo ve vysoké rychlosti po ledové plotně. „Bylo to v rychlé pasáži na pětku, auto se smeklo v levé zatáčce, kde jsme led neměli napsaný! Šli jsme do hodin, ale na štěstí jsme zůstali na silnici. Bohužel jsme s sebou neměli ledové špiony a to byl na této soutěži značný handicap. Po zmíněné krizi jsme ztratili na tempu a jeli zkrátka na jistotu“, vrátil se ke krizovému momentu soutěže pilot, Václav Arazim.

Posádka absolvovala trať bez ledových špionů. Přesto se jí podařilo pokořit TOP 10. Na 16 RZ dokonce dosáhla 2. nejrychlejšího času absolutně, který ji katapultoval až na 8. místo, které bohužel kluci neudrželi a skončili 9.Vzhledem k charakteru a náročnosti soutěže je tým s výsledkem celkem spokojen. Náročnou soutěž pnou krizových situací odnesl nakonec jen zadní nárazník :o)

APpress 2008

Valašská rallye

Slavná soutěž z Valašských kotárů slavila come-back do 1.ligy. Organizátoři vybrali ze širokého repertoáru opravdu náročné rychlostní zkoušky, jejichž obtížnost umocnilo proměnlivé počasí. Litvínovský tým AP motosport startující i letos pod hlavičkou mediálního partnera automobilových soutěží společnosti Mediasport nasadil do soutěže zcela nový vůz Mitsubishi Lancer EVO 9.

V čem jsou odlišnosti nového vozu oproti nám prozradil šéfmechanik týmu Zdeněk Pipota.„Auto je téměř identické s tím loňským. Brzdový systém je ve předu osazen kitovými brzdami a samozřejmě je doplněn hydraulickou ruční brzdou s odpojovačem mezinápravového diferenciálu. Na podvozku je použito shodné uložení i tlumiče značky Protlum. V novém voze jsme pouze ponechali sériovou nádrž kvůli snížení těžiště a zvolili jsme jinou řídící jednotku motoru. Nyní jedeme Pectel. Po krátkém testování jsme jí implantovali i do loňské EVO 9, která je nyní k pronájmu a kvůli vyšší variabilitě jezdeckých stylů je osazena stavitelnými tlumiči Öhlins.“

Nový vůz se v páteční etapě skvěle osvědčil. Projevila se zde velká zkušenost a pečlivost týmu při stavbě nového vozu, který netrápily žádné dětské nemoci, jak to bývá obvyklé v jiných týmech. Václav Arazim s Julou Gálem hájili po 1.etapě umístění v Top 5 absolutního pořadí. V sobotu ráno se od nich štěstěna odvrátila zády. Nejprve v týmu prokaučovali volbu pneumatik, kdy suchá RZ 6 byla zrušena a navíc na 8.RZ dostali cca 8 km před cílem defekt levého předního kola. To znamenalo ztrátu více než půl druhé minuty a propad výsledkovou listinou do druhé desítky.Zkušená osádka se s touto nepřízní osudu těžko vyrovnávala, ale v závěru soutěže zabrala a posunula se na konečné 13. místo, které pro ni znamená zisk 3 mistrovských bodů.

Nyní se již celý tým připravuje na oblíbenou rallye ŠUMAVA.

APpress 2008

Starší články - rok 2007