letošní sezona
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz


Archív článků - sezóna 2007 :

Arazimové v Příbrami střídavo-oblačno

Obě posádky litvínovského týmu APmotorsport se společně postavily na start letos již podruhé . Po Horácké rally to byla podzimní rallye Příbram. Bohužel ani tentokrát obě posádky cíl nespatřily. V Třebíči zradila technika, konkrétně turbo, Václava Arazima již na 1.RZ. Stejná technická závada potkala Tomáše Arazima na úvodní RZ sobotní etapy v Příbrami, kdy hájil slušně bodované 11. místo absolutně.

Václav Arazim měl teoretickou šanci na zisk druhého místa absolutně, proto jel od začátku hlava nehlava, naopak Tomáš jel Příbram poprvé a potvrzoval svou letošní výkonnost. Tedy zajížděl časy kolem 10.místa absolutně. Po 4.RZ, kde Václava Arazima zbrzdil letos snad už tradiční defekt, se seřadili oba jezdci v absolutním pořadí hned za sebe. Konkrétně na 10 a 11.místo absolutně, kdy ten mladší měl vteřinu k dobru :o). V duchu rčení mládí vpřed a staří na svá místa se jela poslední páteční RZ, kdy Václav zajel 2.čas absolutně a poskočil až na 7. místo absolutně.

Sobota bohužel pro Tomáše skončila ještě dřív než začala. Porucha turba jej cca v polovině 1. ranní RZ vyřadila ze hry o body a boj o prioritu ASN. Oproti nočnímu průjezdu byl dle onboardu Tomáš v místě poruchy již o 10 vteřin rychlejší!

Václav pokračoval v pátečním tempu a posouval se vpřed. Po 3. sobotní RZ mu patřila už 4.příčka, 18 vteřin za Karlem Trojanem. Boj nevzdával a ze zbývajících 7 RZ jich 6 vyhrál!!! Po 12 RZ už byl 3. a nezadržitelně se blížil ke druhé příčce. I přes heroický výkon a řadu vyhraných RZ Jana Votavu neudolal a skončil dle dosažených časů na bronzovém stupínku.

Po závěrečné TK byl bohužel Jan Votava pro „banalitu“ vyloučen. „Na jeho výkonu to v našich očích nic nezměnilo. Jel výborně a je to velká škoda. Bronz v celkovém hodnocení MMČR si Honza za letošní výkony určitě zasloužil, víc než kdo jiný. Pro nás je posun z 5. na 4. místo v celkovém hodnocení bezvýznamný!!!“ poznamenal k vyloučení tím pádem v Příbrami stříbrný Václav Arazim.

Tomáš Arazim na Vyškově opět čtvrtý

Téměř jako před dvěma lety i letos Tomáš Arazim s Janem Olšaníkem v závěru rallye přišli o bronzový stupínek v hodnocení třídy N4. Před dvěma lety Tomáš drobně chyboval na poslední RZ a přespurtoval ho tenkrát o pouhé „2 setiny“ Josef Semerád. Letos v samém závěru kluky překonala posádka Milan Pantálek – Jaroslav Novák o 2 vteřiny. I tak tým hodnotí 4. místo ve třídě a 8. absolutně jako úspěšná soutěž.

A jak to viděl průběh soutěže samotný jezdec?

 

„Ale jo, bylo to dobrý, výborně jsme si zazávodili. Samozřejmě ty 2 vteřiny zamrzí, ale hlavně, že jsme dojeli do cíle a auta zůstala celá. Myslím, že s danou technikou   a materiálním zázemím je to velmi slušný výsledek. O stupně vítězů jsme se připravili patrně již v pátek na poslední RZ, kde jsem na posledním těžším místě chyboval. Udělal jsem hodiny a navíc mi zhasl motor. Ztratili jsme zde více než 15 vteřin. Byla to velká škoda, věděli jsme, že si v noci můžeme najet na naše rovnocenné konkurenty alespoň malý náskok. Bohužel z přemíry snahy jsme chybovali. Potěšil nás alespoň výborný čas na 3.RZ“, sdělil s úsměvem Tomáš Arazim.

A co neděle? Prý jste měli na jednom skoku namále?

 

  „Neděle byla podle očekávání velmi vyrovnaná. Po odstoupení Jirků Volfů na 6.RZ jsme se na chvilku ocitli na 2.místě za Josefem Semerádem. To jsme udrželi i po 7.RZ, kde jsme si v plné rychlosti špatně najeli jeden skákací horizont, ale dobře to dopadlo. Samozřejmě jsme očekávali, že Zdeněk Vlček, pokud neudělá jezdeckou chybu, půjde před nás, ale Milana Pantálka jsme chtěli udržet za sebou. Bohužel se to nepovedlo, ale i tak odjíždíme z Vyškova s velmi dobrým pocitem“, doplnil jezdec.

Poslední soutěží v letošní sezoně bude rallye Příbram, kde pojedou obě posádky AP motosport.

APpress 2007

 Václav Arazim na Barumce předvedl, že ještě zdaleka nepatří do starého železa

Skvělého výsledku v evropské konkurenci dosáhl Václav Arazim na letošní Barum rallye, která byla zařazena do oficiálního seriál IRC, když obsadil se svým vozem Mitsubishi Lancer EVO IX 6.místo absolutně a 3. ve třídě N4, za Václavem Pechem a Romanem Krestou. Velký obdiv přihlížejících diváků si posádka vysloužila nejen skvělými časy a mezičasy, ale i velkým nasazením a nebývalou dravostí svých průjezdů.

Arazim začal v pátečním prologu až 17. časem absolutně, ale již po dvojici klasických RZ, Slušovice, Pindula, důrazně zaťukal na brány první desítky. Výkon posádky rostl RZ od RZ a v cíli 1.etapy se zastavil na vynikajícím 7.místě absolutně, jen těsně za Romanem Krestou, který ale stahoval ztrátu zaviněnou defektem na Slušovické RZ.

 

Ve druhé nedělní etapě čítající téměř 100 km , chtěla posádka Arazim – Gál bojovat o udržení v TOP 10 a neslevila opravdu nic ze sobotního tempa. Výbornými časy a částečně díky problémům soupeřů, kteří se nedokázali vyvarovat chyb, se posádka posunula na snové 5.místo absolutně. Před poslední sekcí závěrečné etapy za sebou držela dva rychlé jezdce na vozech S 2000, Itala Navaru a Belgičana Casiera. Václav Arazim dokázal oběma vzdorovat až do závěrečné RZ Troják, kde jej Casier, jedoucí v neděli opravdu ve velkém stylu překonal o necelých 7 vteřin.

I tak výsledek v podobě 6.místa absolutně hojivou náplastí na neúspěchy na Bohemce a Horácké rallye. Na závěrečné soutěži MMČR v Příbrami má ještě posádka Arazim - Gál teoretickou možnost probojovat se na 2.místo v celkovém hodnocení šampionátu.

 

APpress 2007 

Tomáš Arazim se na Pelhřimově opět neztratil

Skvělé konečné umístění v TOP 5 absolutního pořadí a pomyslná „brambora“ v kategorii produkčních vozů. To je výsledek teprve druhého letošního svezení posádky Tomáš Arazim – Honza Olšaník, na právě skončené dvoudenní soutěži Národního mistrovství ČR v rally. Na náročných tratích v okolí Pelhřimova to kluci neměli nijak jednoduché a možná měli v některých chvílích i notnou dávku štěstí :o) I přes několik drobných jezdeckých zaváhání však zajeli vždy čas v TOP 10, proto je celkové umístění pro celý tým velkou odměnou.

A jak viděl průběh soutěže samotný jezdec?

Páteční etapa – 4 RZ, 31 km

„Nejvíce nám zatrnulo asi hned na RZ 1 kdy nás v sérii středně rychlých zatáček jedna pravá vynesla víc, než jsem čekal a do levé, která navíc mírně utáhla přes horizont, jsem se už nevešel. Projeli jsme škarpou, kde naštěstí nebyl ani kámen nebo něco podobného, co by mohlo poškodit vůz. Zbytek vyplýval z nasazení, kdy se musí trochu počítat i s tím že to sem tam klouzne, i když teda v pátek v Pelhřimově to klouzalo a ž moc :o) Naopak chybu z kategorie hloupých a zbytečných jsem udělal na RZ 3 a ztratil spoustu drahocenných vteřin. Jedinou noční RZ 4 jsme už projeli v klidu, včetně obávaného veleskoku. Celkově jsme byli s výsledkem i naší jízdou spokojeni, ve velmi vyrovnané tabulce jsme drželi 5.místo absolutně.“

Sobotní etapa – 9 RZ, 84 km

„V sobotu jsme chtěli za sebou udržet hlavně Mišáky starších evolucí, Honzu Sýkoru, Jardu Orsáka a Milana Pantálka. Očekávali jsme, že Karel Trněný, pokud nebude mít problémy, půjde dopředu. Očekávali jsme i zrychlení Pepy Petáka, protože tratě v okolí Pelhřimova jsou sice rychlejší, ale zároveň velmi technicky náročné. Po dohodě s tátou jsme dali na předek dva nové slicky. Byla to taková moje mini premiéra, protože na nových suchých pneu jsem ještě nikdy nejel.

Po dobrém čase na RZ 5, kde jsme všem naši nejbližším pronásledovatelům trochu odskočili, přišel náročný Křemešník. Tady jsem poškodil asi v 1/3 RZ pravou přední pneumatiku a až dokonce se na ní nemohl 100% spolehnout. Nejen že jsme ztratili drahocený čas, ale navíc jsme vypadli trochu z tempa, tak ani čas na RZ 7 nebyl nijak oslnivý. K trháku naopak nasadil Jarin Orsák a šel po dvou skvělých časech až na 4.místo absolutně. Bohužel ho zpět srazila penalizace za pozdní výjezd ze servisu. O penalizaci jsme se dozvěděli až v cíli RZ 8, kterou jsme jeli nadoraz. Na této krátké RZ odstoupil i Jan Sýkora a my přišli o dalšího soupeře.

Po druhém Křemešníku jsme se dostatečně vzdálili i Milanu Pantálkovi a mohli jet v klidu svůj závod. Na RZ 10 nám drobné překvapení přichystal před námi startující Karel Trněný, který měl defekt a v jedné rychlejší pasáži svou zničenou pneumatiku odložil. O Karlově ztrátě jsme bohužel neměli přesné info, protože v nájezdu do posledního servisu nefungoval výsledkový servis. A tak jsme nevědomky okupovali 4.příčku. Soustředili jsme se hlavně na soupeře v kategorii PV. Zdeněk Vlček byl půl minuty před námi a Milan Pantálek naopak půl minuty za námi. Věděli jsme, že pokud neuděláme vážnou jezdeckou chybu a vydrží technika, nejhůře brambora v PV je naše. Nové pneumatiky jsme byli nuceni pro poškození vyměnit opět za staré, ale abych přiznal necítil jsem v tom žádný handicup. Dané situaci jsme přizpůsobili i poslední průjezdy RZ. Karel Trněný nás nakonec přeskočil až na poslední RZ o necelých 6 vteřin, ale to jsme se dozvěděli až na cílové rampě, takže nás to ani nemrzelo. Už nyní se těšíme do Vyškova, kde jsme vždy dokázali jet velmi rychle a zkusíme s naší osvědčenou Evo sedmičkou potvrdit naši současnou výkonnost.“

Fanoušky rally zdraví Tomáš Arazim

(pozor interaktivní komentář!!! po kliknutí na tučně zvýrazněný text, se vám začne stahovat daný okamžik z on-board kamery)

Tomáš Arazim na Horácké rally v TOP 10

Po dlouhé odmlce se na tratích českých rally opět objevila posádka Tomáš Arazim – Jan Olšaník. Na třebíčskou rally nemá Tomáš dobré vzpomínky. Startoval tu už dvakrát, ale ani jednou soutěž nedokončil. V roce 2004 zde jel v rámci ČMPR, kde pro lehkou havárii na tradiční městské RZ odstoupil ze 2.místa hodnocení ČMPR. V roce 2005 se také moc nesvezl, na poslední RZ 1. etapy přišlo ve tmě drobné jezdecké zaváhání a body do MMČR za 8. místo absolutně se rozplynuly v noční mlze.

Po desetiměsíčním soutěžáckém půstu vstoupil Tomáš s Honzou do soutěže velmi opatrně. Po úvodní rozcvičce v Náměšti je čekala náročná šotolinová RZ Martinice - Jabloňov, ze které měli kluci velký respekt. I přes to jim po dvou odjetých RZ patřilo výborné 9. místo absolutně. Vrásky na tváři jim dělalo jen předčasné odstoupení posádky Václav Arazim – Jula Gál, pro poruchu turba již na 1.RZ. V pátek bylo opravdu velké vedro. „Na konci 3.RZ jsem se už jen obtížně koncentroval“, přiznával v 1.servisu Tomáš, kterému v tu chvíli patřila 10.pozice absolutně.

Druhá sekce 1. etapy čítala 4 RZ z nichž 3 se měly jet za tmy. Tomáš s Honzou nejeli po tmě dobré 2 roky, proto se očekával jejich pád výsledkovou listinou. Kluci jeli v klidu a 10.místo překvapivě uhájili i v cíli 1.etapy. Navíc se na 7.RZ blýskli 6. časem absolutně.

V sobotu se klukům vstávalo velmi dobře, byli 10. necelých 5 vteřin před soutěžáckou legendou, Emilem Trinerem. Vytčený cíl pro sobotní etapu byl jasný. „Na posun dopředu jsme žádné velké šance neviděli, ale chtěli jsme udržet pozici v elitní desítce. Po 3 sobotních RZ jsme zjistili, že by to mohlo vyjít“, rekapituluje průběh soutěže Tomáš Arazim.

Náročná 11.RZ byla zrušena a kluci měli před poslední sekcí náskok na Emila 9,2 vteřiny.

„Ano, RZ 11 byla asi i naštěstí pro nás zrušena. V náročné závěrečné pasáži jsme měli možnost si udělat drobné úpravy v rozpise. Jelo bez přileb, tak jsme alespoň v levé kose zapózovali fotografům“, okomentoval Honza, snad jedinou kaňku na organizaci soutěže.

„Poslední rundu jsme jeli bez chyb a časy na hranici TOP 10 si před poslední RZ vytvořili luxusní náskok 16 vteřin na Emila Trinera. Proto jsme se na poslední RZ rozhodli pro jízdu na jistotu. Místy jsem to s výletním tempem možná přeháněl, ale vyplatilo se. Nejen, že jsme udrželi za zády Emila Trinera, ale díky přílišnému nasazení Daniela Běhálka, které vyústilo v havárii doslova 4 zatáčky před cílem, jsme poskočili na 9.místo za Láďu Barvíka, který s Danem Běhálkem sváděl celou sobotu nelítostný boj o 8 pozici. Z dojetí do cíle a dosaženého výsledku máme oba velkou radost, škoda, jen, že táta nedojel“ :o( , shrnul závěr soutěže zadumaně Tomáš Arazim.

APress 2007

Václav Arazim cíl Rallye Bohemia ani Horácké rallye neviděl

Na tradiční české soutěži v okolí Mladé Boleslavi rallye Bohemia se chystala posádka Arazim – Gál zaútočit na medailové pozice průběžného pořadí MMČR. Využila totiž dalšího uvolnění homologace a osadila svůj soutěžní speciál novými brzdami většího průměru.

Po standardním výkonu na páteční superspeciálce v Sosnové za mírného deště figurovali na 7. místě. Do soboty se tedy Vencovi s Julou probouzelo dobře. Kvůli proměnlivému počasí a dlouhému přejezdu mezi úvodními ranními RZ z Boleslavi do Liberce, vsadila posádka na mokré pneu. Městskou RZ na suchém povrchu projela posádka na jistou a šetřila pneumatiky na dlouhé RZ u Liberce, kde je skvěle zužitkovala. Díky dvěma 3. časům jen těsně za nedostižnou dvojicí Kresta, Pech poskočili na průběžnou 3. příčku

Po 4.RZ byli Arazim s Gálem patřičně nažhaveni. Na 5. RZ, asi 2 km po startu, nevydržela velké nasazení pravá zadní poloosa jejich Mitsubishi Lancer EVO 9. Nadějně rozjetá soutěž tak nepřinesla žádný bodový zisk.

Tým se tedy pokusil 100% připravit na Horáckou rallye, ale i v Třebíči se k nim štěstí obrátilo zády. Porucha turbodmychadla vyřadila favorizovanou posádku hned na úvodním rychlostním testu.

„Jsme z toho oba s Juldou rozladění. Letos se nám opravdu lepí smůla na paty. Nedojet dva závody za sebou to se nám s Mitsubishi nikdy nestalo. Na Barumce a v Příbrami budeme bojovat o každý bod, abychom se opět prokousali do popředí šampionátu. Na bednu to však letos už asi nebude“, konstatoval stroze litvínovský matador.

APress 2007

Onboard záznam z Dlouhé Louky

Závodu do vrchu vedoucího na Dlouhou Louku se posádka Tomáš Arazim - Jan Olšaník zúčastnila pouze v pozici předjezdců, přesto dosáhla rychlejšího času, než kdokoliv jiný ze startovního pole. Jak jejich výjezd do jednoho z nejprudších kopců Krušných hor vypadal, si můžete prohlédnout na onboard videu z kapoty jejich vozu. Soubor je připraven ve verzích o velikosti 7MB a ve vyším rozlišení o velikosti 28MB.

Arazim bojoval v Českém Krumlově až do konce

Tradičním podnikem v okolí Českého Krumlova pokračoval seriál Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye. Nabitou konkurenci přitvrdil ex-tovární pilot Fordu Roman Kresta s Mitsubishi Lancer EVO 9.

Začátek soutěže začal tradičními testy Zátoň, Přídolí a Svatý Ján. Před druhými nočními průjezdy byla do harmonogramu zařazena krátká super-speciálka na výstavišti v Českých Budějovicích, kde si mohli diváci i mechanici z blízka prohlédnout malý bonus v podobě několika legendárních vozů skupiny B.

Arazim držel od začátku vysoký standard v TOP 5 a ve druhé „rundě“ dokázal ještě zrychlit. Dva 2.časy za nedostižným Romanem Krestou jej katapultovali na 2.místo absolutně, kde si vytvořil náskok 8 vteřin do druhé etapy před 3. Karlem Trojanem.

V sobotu začal Arazim opět velmi zostra 2.časem na extrémně těžkém testu Kohout a 3.časem na Malontech. Náskok na Karla Trojana vzrostl na 11 vteřin. Při druhém průjezdu legendární rychlostní zkouškou však postihl posádku Arazim - Gál defekt pravé přední pneumatiky. Vybaveni revolučním typem zvedáku vlastní výroby, zvládli výměnu za neuvěřitelných 78 sekund!!! (viz. záznam z on-boardu) ztratili na konkurenci minutu 30 a spadli na 4. místo absolutně a do konce soutěže se ji nepodařilo smazat. I když snaha se tentokráte posádce Arazim – Gál nedá upřít. Skutečně bojovali až do konce.

Hned na Větrné se do toho opřeli. Zvítězili absolutně a začali nemilosrdně ukrajovat z náskoku Karla Trojana a hlavně Pepy Petáka. Krátká super-speciálka v Budějovicích nic neřešila, ale byl tu opět Kohout. Arazim stáhl na Petáka s Trojanem téměř půl minuty a před poslední RZ chybělo na bednu 9 vteřin,

„Šli jsme do toho naplno, ale bohužel jsem neměli vhodné obutí. Jeli jsme na mokrých pneu a poslední RZ Větrná II, byla až na pár metrů úplně suchá. Nevyšlo to o pouhých 1,8 vteřiny, to je sport. Ale celkově mám ze soutěže výborný pocit. Přes zimu jsme se věnovali mimo jiné i vývoji nového zvedáku, protože nás loni hodně trápily defekty. Loni na Barumce jsme měnili kolo necelé 3 minuty. Ted v Krumlově ani ne 1,5 minuty. Navíc jsme si v závěru skvěle zazávodili. Tyhle pocity jsou pro mne nyní důležitější než poháry, těch mám doma dost. I když škoda každého bodu. Po zkušenosti ze závěru loňské sezóny předpokládám, že i letos se bude počítat každý bodík.“

Uzavřel s mírným povzdechem litvínovský jezdec se vzpomínkou na bodově vyrovnaný závěr loňské sezóny, kdy obsadil konečné 5.místo. Přitom na 2. místo mu scházelo pouhých 6 bodů. Bodoví zisk z Krumlova jej posunul v průběžném hodnocení domácího šampionátu na 4.místo.

Průběžné pořadí MMČR :

1. Pech – Uhel 60
2. Trojan – Řihák 55
3. Gassner – Thannhäuser 48
4. Arazim – Gál 40
5. Kresta – Gross 30

APress 2007

Kde je Tomáš Arazim?

Tomáš Arazim se svým spolujezdcem Janem Olšaníkem se ještě letos na tratích českých RZ neukázali. Proč?

„V plánu jsme měli letos kompletní „prostřední“ šampionát, ale shodou náhod jsme se zatím ještě nesvezli. Rallye není mým jediným koníčkem. Druhou velkou vášní je florbal, který dostal na jaře před rallye přednost. V Litvínově vedu více než stočlenný florbalový oddíl - SK Bivoj Litvínov. Letos se A-týmu mužů hrajícímu 1.ligu podařilo dojít až do finále play-off, které termínově kolidovalo s Valaškou. Jako finalisté play-off jsme postoupili do baráže o Extraligu. Ta zase kolidovala se soutěží v Hustopečích, to už mě začaly svrbět ruce :o) a nemohl se dočkat své oblíbené soutěži v Hradci. Ta ale byla bohužel zrušena. Na tuto soutěž jsme se pečlivě připravovali, proto jsme v rámci testování absolvovali závod do vrchu zařazený do regionálního seriálu - Carbonia cupu. Jako předjezdci jsme na 4,5 km dlouhé trati dosáhli nejrychlejšího času pod 2:38. Pozdější vítěz, Jiří Stránský, premiérově jedoucí na identickém voze Mitsubishi Lancer EVO7, na nás ztratil v součtu dvou nejrychlejších časů cca 20 vteřin. V rámci testování jsme najezdi asi 30 ostrých kilometrů, zkusili měkčí nastavení podvozku, prostě paráda. Škoda, že jsme to nemohli v Hradci „prodat“ :o( Nyní je na řadě až Pelhřimov. Uvidíme, zda se nám podaří shromáždit finance i na nějaký velký závod v rámci MMČR.“

Carbonia cup – Dlouhá Louka (2 x 4,5 km)

Arazim Tomáš– Olšaník Jan Mitsubishi EVO7 5:18,63
Stránský Jiří – Stránský Jan Mitsubishi EVO7 5:39:78
Navrátil Jiří – Kraner Karel Mitsubishi EVO9 5:44:58

Fanoušky motoristického sportu zdraví Tomáš Arazim

Jirka Volf vítězem Valšské rallye

Služeb týmu AP motosport se pro letošní Valašskou rallye zařazenou do seriálu Národního mistrovství ČR v rallye rozhodl Využít vyškovský Jirka Volf. Navigátorem mu byl tentokrát zkušený František Rajnoha. Jirkova volba padla na osvědčenou EVO 8 a vyplatilo se .

Jirka Volf sice z přemíry snahy už na 1.večerním testu vycestoval mimo trať a poškodil levou část vozu. Tím se nejen připravil o drahocenné vteřiny ale i se o pravou „škarpovku“, která ho handicapovala v dalších nočních testech. Nicméně ztráta z 1.RZ byla minimální a Jirka se na všech dalších testech s vozem sžíval a průběžně zrychloval. Ve zbylých třech nočních testech zajížděl časy v první desítce. Po první etapě se do první desítky prokousal i v absolutním pořadí.

Jirka zrychloval i v sobotní etapě a začal atakovat Top 5 absolutního pořadí a po 8.RZ se mu to i podařilo. Byl 5.absolutně a po defektu Jana Jelínka se usadil i v čele produkčních vozů.

Na 9.RZ si dokonce připsal 3.čas absolutně i skalp Jana Kopeckého s kitovou Fabií. Rozdíl mezi ním a čtvrtým Pepou Petákem byl pouhých 6.vteřin. Na 10.RZ však opět z přemíry snahy skončil na minutu mimo trať a jasné vedení v kategorii produkčních vozů se ztenčilo na pouhé 2 vteřina před Miroslavem Caisem. Poslední RZ byla tedy pro Jirku dramatická, ale zvládl to bravurně a získal zasloužené prvenství mezi produkčními vozy a 5.místo absolutně.

Gratulace.

APress 2007

Rallye Tatry jen necelých 40 ostrých km

V rámci reprezentace České republiky zařadila do svého programu posádka Arazim – Gál i tradiční Slovenskou soutěž v okolí Púchova. Soutěž nepatří mezi jejich oblíbené a v posledních letech je zde provází smůla. Ne jinak tomu bohužel bylo i na letošním 38. ročníku.

Na startu se sešla nebývalá konkurence bezpochyby evropského formátu. Objevili se zde špičkový jezdci z Itálie, Polska , Maďarska, Bulharska, Slovenska a České republiky se špičkovými produkčními vozy (20) i vozy specifikace S1600 (5). Na startu se objevil dokonce i jeden speciál WRC!!!

Arazim začal na obou úvodních testech opatrněji 11. časem. Rozdíly mezi posádkami však byly minimální, proto 5.čas na třetím měřeném úseku znamenal posun až na 7. příčku absolutně, těsně před Vojtu Štajfa a těsně za rychlé Poláky, Kuzaje a Kuchara.

„Dostali jsme se postupně do tempa a na náročném testu „Remata“ jsme se chystali zaútočit na Poláky. Bohužel v pomalém místě, kde se jelo na 1 jsem udělal drobnou jezdeckou chybu. Vůz se mi na posypu mírně přetočil a popředu vjel do vnitřní škarpy ostré zatáčky. Vůz byl zcela nepoškozen, ale uvízl na „břiše“ tak nešťastně, že jsme nemohli vyjet. Navíc zde nebylo ani potřebné množství diváků, kteří by nám pomohli vůz vyprostit. Po dlouhých 15 minutách se nám to s vypětím všech sil podařilo, ale ztráta byla tak obrovská, že už nemělo smysl pokračovat. Je to velká škoda, protože zde byla skvělá konkurence a navíc jsme zde chtěli před dalším podnikem MMČR otestovat nová 18´´ kola“, popsal smolné odstoupení ze soutěže 52-letý matador, Vácalv Arazim.

APress 2007

Arazim sahal na Šumavě po stupních vítězů

Po slušném bodovém zisku na Rakouské rally se tým kolem Václava Arazima a Zdeňka Pipoty začal připravovat na tradiční rally Šumava. V týmu měli na pilno, protože se úvodní české soutěže měly zúčastnit hned tři vozy z jejich dílen.

S EVO 9 sám Václav Arazim tradičně s Juliem Gálem, s EVO 8 letošní rallyový debutant Jirka Navrátil s novým spolujezdcem Eduardem Perskim a s EVO 7 populární Fin Jani Paasonen se svým krajanem Jarno Ottmanem. Tak také sjely v pátek odpoledne všechny tři posádky ze startovní rampy v Klatovech.

Václav Arazim překvapil 2.časem Činovském okruhu a celou páteční etapu absolvoval ve vyrovnaném tempu. Ve večerním servisu mu patřila výborná 4.pozice za Pechem, Krestou a Gasnerem. Jani nezvolil v úvodu soutěže nejlépe pneumatiky a zahájil až časy ve 2.desítce. Postupně ale zrychloval až ho na startu poslední páteční RZ zradil motor jeho Mitsubishi. Fin byl nucen odstoupit ze slušného 15.místa absolutně. Jirka Navrátil pokračoval ve své nelehké roli, rallyového začátečníka. Na velmi obtížné trati jeho zkušenosti na lepší než 34.místo nestačily.

Václav Arazim pokračoval i v sobotní etapě ve vyrovnaných výkonech. A po úvodní sobotní RZ se posunul na 3.místo. Na něm setrval až do pověstné 13.RZ, kdy se těsně před něj dostal dravě jedoucí Karel Trojan. O 3.místo sváděli tito borci tuhý boj až do osudné 15.RZ. V polovině RZ praskl posádce Arazim – Gál na voze Mitsubishi EVO 9 disk pravého předního kola a zarazil se do podběhu, následnou jízdou zcela zničil přední tlumič. Posádka musela s poškozeným tlumičem absolvovat i další rychlostní zkoušku. Ta měla naštěstí jen necelých 9 km. Díky tomuto incidentu ztratila posádka více než 4 minuty a propadla se na 6.místo.

„V servise se nám podařilo bez problémů tlumiče vyměnit. K žádnému dalšímu poškození zavěšení kola nedošlo. Do cíle zbývaly bohužel už jen poslední 3 rychlostní zkoušky. Daleko před námi byl Jan Votava a daleko za námi Peter Gavlák. Nemělo už cenu se o cokoliv pokoušet“, zhodnotil s odstupem času kritickou situaci jezdec, Václav Arazim.

Posádka tedy už v poklidu soutěž dokončila a připsala si body za 6.místo. Spolu s výsledkem v Rakousku, jí patří 4. pozice v průběžném pořadí MMČR.

APress 2007

Arazim v Rakousku pátý

Václav Arazim se poprvé ve své kariéře vydal sbírat body k našim jižním sousedům, přitom v minulých sezónách rakouskou soutěž zarputile ignoroval.

Nabízí se tedy otázka: Proč jste v Rakousku v minulosti nestartoval a proč letos ano?

"V Rakousku jsme nestartovali kvůli velké specifičnosti soutěže a velké konkurenci domácích jezdců. Jänner se jela vždy jako čistě sněhová soutěž a byly na ni povoleny pneumatiky s hroty. My jsme s takovými pneumatikami neměli žádné zkušenosti a jet do Rakouska pro body třeba za 8. místo byla v minulých sezónách pro náš tým neúměrná investice, finanční i časová. Ale po zkušenostech z posledních ročníků rally Šumava a závěru loňské sezóny, kdy se skutečně počítal každý bod, jsme se po dohodě se sponzory rozhodli pro letošní start na Jänneru. Ne jen z důvodu zisku nějakého toho bodu, ale hlavně kvůli "rozjetí" před naší oblíbenou Šumavou.

Václav Arazim vstoupil do soutěže 5. časem na čtvrtečním prologu a cítil se v dobré formě. Vítr z plachet mu však vzal divoký výlet mimo trať hned na úvodní páteční RZ. Naštěstí se posádce ani autu nic nestalo a posádka mohla pokračovat dále. Přesto ztráta způsobená jezdeckou chybou byla cca půl minuty a Arazim se propadl na 13.místo.

"Od té doby jsme jeli na jistotu a defacto čekali jak to dopadne. Jeli jsme si své tempo, protože Šumava je za rohem a poškození auta by mohlo ovlivnit i náš domácí podnik a to jsme nechtěli v žádném případě dopustit. Proto jsme se ani v neděli nepokoušeli udržet za sebou Pavla Valouška, který jel opravdu velmi, velmi dobře. Při vhodné volbě pneumatik by to patrně šlo, ale my vsadili na jistotu a slicky nechali odpočívat v servisním voze. Páté místo považujeme za daných podmínek za úspěch a těšíme se na Šumavu. Je nám jen trochu líto zbytečných investic do speciálních pneumatik s hroty, které patrně ani na Šumavě nevyužijeme", shrnul stručně průběh soutěže 52-letý matador.

APress 2007

Starší články - rok 2006