letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz


Arazim junior se trápil na Kopné

Po nadějných výsledcích z úvodních soutěží Spritového Mistrovství v Pelhřimově a Tišnově, kde Tomáš sekundoval nejlepším eNkařům, se s velkým optimismem čekalo na výsledek z Kopné. K dalšímu zlepšování měla přispět i změna spolujezdce, kterým byl olomoucký Jirka Volf. Nic převratného se ovšem nedělo, naopak. Posádku provázela smůla v podobě defektů a dosahované časy na většině RZ byly jen šedým průměrem. Náročné RZ byly nad síly mnoha posádek a jejich techniky, snad i proto se Tomáš s Jirkou se tak z 89.místa absolutně a 16 v PV, prokousali trpkým koláčem RZ v okolí Kopné k 22.místu absolutně a 8.v PV. To znamenalo symbolický 1 bod a alespoň malou odměnu za dokončení soutěže.

"Jsem rád, že jsem soutěž dokončil a dojel do cíle. Tak trochu jsem zvítězil sám nad sebou, protože jsem během měl během soutěže psychickou krizi a několikrát mě napadlo, že odstoupím. Náročné RZ, kolem Slušovic mě vrátily zpátky na zem a vím, že se budu muset ještě hodně učit." shrnul své účinkování v soutěži Tomáš Arazim.

APpress 2005

…z kokpitu…

Trénink

Události v mém soukromém i pracovním životě byly před startem Kopné dost nešťastné a daly mi po psychické stránce pořádně zabrat. Jejich pouhý výčet za poslední čtyři týdny by zabral několik řádků. Před startem jsem se cítil velmi, velmi unavený a ani jsem se moc netěšil. Při psaní rozpisu jsem se nedokázal soustředit a podle toho to také vypadalo. Zaskakující spolujezdec Jirka Volf, z toho byl asi taky trochu vedle. Problémy mě neopustily ani při tréninku. Měli jsme neustále problém s geometrií našeho tréninkového Mitsubishi a na jedné RZ jsme i lehce havarovali.V pátek po tréninku jsem byl tak unavený, že jsem na pár minut usnul. To se mi ještě nikdy nestalo. Zkrátka nebyl jsem v pohodě.

Prolog

Korunu jsem tomu nasadil hned při nočním prologu, kde jsme po 200 metrech udělali gumu. S jízdou po defektu nemám žádné zkušenosti a tak jsme cca po 300 metrech vypochodovali na louku. Naštěstí tam nikdo nestál. Když jsme se dostali zpátky na asfalt, špatně jsem zařadil (z 2 na 5) a myslel jsem, že je něco i s autem a že to prostě nejede. Vzorně pomalou jízdou po defektu jsme ztratili víc než půl minuty. Alespoň, že na autě nebyla ani čmouha :o)

1.sekce - Podhoran, Kopná, Impromat

Druhý den ráno to nebylo o moc veselejší. Z náročných RZ jsem měl velký respekt, který umocňovala nejistota v rozpisu. Navíc jsem hned na startu Podhoranu chyboval a v polovině RZ jsem viděl zapadlého Vlčka. Cítil jsem, že si nejsem jist ani rozpisem ani sám sebou. Na Kopné jsem na startu zatáhl ručku a nemohl ji odjistit, takže start byl opět nesoustředěný. Trápení gradovalo cca 3 km před cílem, kde jsem prorazil pravou přední pneumatiku v místě, které jsme si při tréninku pečlivě prohlíželi a domnívali se že o tuto nerovnost pneumatiku prorazit nelze. Bohužel jsme se mýlili. Dobelhali jsme do cíle s více jak minutovou ztrátou. Je pravda, že jsem alespoň s přibývajícími metry zlepšoval techniku jízdy po defektu. Trochu jsem si spravil chuť obávaným skokem na Impromatu, ale zbytek RZ jsem kazil zatáčku za zatáčkou, mizerná stopa, pomalé ruce… :o( zkazil jsem i nájezd na šotolinu a dlouhý sjezd po makadamu jsem jel taky zbytečně opatrně.

2.sekce - Raková, Podhoran, Kopná

Přes nepřízeň osudu jsem se chtěl pokusit v další sekci zrychlil a začít přeci jen trochu závodit. Vítr z plachet mi sebral hned na Rakové krátký výlet do kukuřice a po několika stech metrech havarovaný vůz Trnovce. Na startu druhého průjezdu Podhoranem jsem opět chyboval. Několik pasáží sice bylo dobře zvládnutých, ale na mnoha místech sem zjišťoval příliš utažený rozpis. Stejné pocity jsem měl z druhého průjezdu Kopnou, byly tam velké rezervy, ale snažil jsem se jet na to, co mám napsáno, neriskoval jsem žádný další přehmat. O výsledky jsem se už vůbec nezajímal. Hlavně jsem to chtěl mít za sebou.

Závěrečná sekce - Impromat, Raková

Trochu do pohody jsem se dostal až v servisu před poslední sekcí, i když dramatickou změnu na časech jsme nezaznamenali. Ale začínal jsem mít pocit, že se do toho pomalu dostávám, nebo z toho dostávám, čert ví… Poslední RZ jsme jeli uvolněně a pocitově nejlépe ze všech, přesto ztráta více než 1,5 s/km na nejlepší eNkaře byla propastná. Zde na Kopné se zkrátka dělili jezdci přibližně na tři kategorie: opravdoví závodníci, místní borci a ostatní. Já bohužel ještě patřím do té 3. skupiny.

Tomáš Arazim

Arazim v Chorvatsku až 3. v PV, ale spokojený

Po dlouhé době se posádka Arazim-Gál vydala na soutěž nezařazenou do Mezinárodního mistrovství ČR. Reprezentační povinnost je za vedla na klikaté a kluzké tratě známé rallye INA DELTA CROATIA. Na soutěži s objevili i další čeští jezdci. Votava, Peták, Brynda, Sedláček atd.

"Soutěž byla velmi specifická povrchem i charakterem tratí, které především svou délkou byly velmi náročné na spotřebu pneumatik. Před odjezdem jsme měli naprosto odlišné informace a zajištění pneumatik jsme trochu podcenili. Hned po tréninku jsme věděli, že budeme muset s pneumatikami šetřit. I tak nám v závěru 2 nebo 4 pneumatiky chyběly a to na čem jsme jeli v závěru soutěže, bylo opravdu katastrofální", posteskl si Václav Arazim.

Posádka Arazim-Gál po celou dobu soutěže bojovala o 3.příčku absolutně právě s Votavou a Petákem. Souboj byl vyrovnaný až do poslední RZ, kde se Arazim dostal o necelé 2 vteřiny před Petáka, ale na Votavu mu v součtu časů chybělo více než 10 vteřin.

"V cíli jsme měli radost, že jsme alespoň přeskočili Pepu Petáka, na Honzu Votavu to tentokrát nestačilo, jel velmi slušně" doplnil litvínovský jezdec.

APpress 2005

Nestárnoucí Václav Arazim zvítězil v Českém Krumlově

33.ročník rallye Český Krumlov byl jednou z nejkrásnějších a zároveň nejnáročnějších soutěží této sezony. Obtížnost soutěže dokazuje fakt, že cílovou rampu spatřilo pouhých 43 posádek. Posádka týmu Hellamotorsport Czech National Teamu suverénně zvítězila v kategorii produkčních vozů a obsadila krásné 3.místo v absolutní klasifikaci.

Arazim s Gálem se na start postavili premiérově s další evolucí Mitsubishi Lancer EVOLUTION.

"Není to zcela nové auto, ale naše starší EVO7 už potřebovala pořádnou repasi a tak jsme ji rovnou přestavěli na EVO 8. Zcela nový je pouze motor. Při testování se nejevil jako výrazně pružnější než v EVO 7, ale asi to je malý technický krůček dopředu. Hlavně že zatěžkávací test v horkém Krumlově vydržel, i když ne zcela bez problémů. Několik posledních závodů máme problémy se "zapékáním" katalyzátorů. Poprvé se závada objevila na Valašce, hned na to v Púchově. Přičítali jsme to na vrub dosluhujícího motoru, ale stejný problém se objevil i u nového motoru v Krumlově po 1.etapě. Do Bohemky bychom rádi tento problém vyřešili." shrnul premiéru s inovovaným vozem jezdec, Václav Arazim.

(foto Jakub Kencl a Dan Dorazil)

APpress 2005

Tišnov- Tomáše Arazima zastavila před poslední RZ technická závada

Ve třetím podniku Mistrovství ČR v rallyesprintech si posádka Select Media týmu vedla velmi dobře. Konkurenci šokolovala hned na 1.RZ 2.časem ve skupině PV a 6. časem absolutně. Po průměrném času na 2.RZ a hlavně po drobném zaváhání na 3.RZ, kde posádku navíc postihl defekt pravé zadní pneumatiky, se propadla na 7.místo a 13. absolutně. Kalich hořkosti si vypila posádka Select Media týmu na konci předposlední RZ, kde jejich účinkování pro poruchu zadního diferenciálu skončilo. "Když jsme zjistili, že nepříjemné kovové zvuky nepochází ani od špatně upevněného heveru ani od poskakující rezervy, ale ze zadní nápravy, rozhodli jsme se po konzultaci s mechaniky ze soutěže odstoupit. Nechtěli jsme riskovat rozsáhlejší poškození vozu", komentoval své odstoupení ze 6.místa mezi PV a 11. absolutně jezdec Tomáš Arazim.

(foto Michal Krch)

APpress 2005

Václav Arazim opět v čele průběžného pořadí PV

Litvínovský matador, který letos oslavil své 50.narozeniny, je po čtyřech soutěžích zařazených do MMČR ve vedení průběžného hodnocení produkčních vozů. Posádka Hella Czech national teamu přitom absolvovala pouze 3 soutěže…

…a jak vidí Václav Arazim vývoj letošní sezóny?

"Vzhledem k útlumu vozů WRC přichází do kategorie PV čím dál víc velmi rychlých jezdců. Konkurence se zvyšuje závod od závodu. Souboje jsou velmi, velmi vyrovnané a jakákoliv chyba typu defekt nebo technické problémy znamená pád na dno výsledkové listiny PV. My se snažíme všem zbytečným problémům předcházet hlavně pečlivou přípravou vozu. Bohužel se nám ze známých důvodů zatím nepodařilo dokončit novou EVO 8, proto udržujeme v co nejlepší kondici naši loňskou "mistrovskou" EVO 7. Premiéru EVO 8 plánujeme možná už na Krumlov nejpozději na Rally Bohemia. Patrně vrcholem letošní sezony v kategorii PV bude Barum Rally, kde se očekává start silné zahraniční konkurence i přesednutí našich "posledních mohykánů" z WRC do PV, včetně účasti Honzy Kopeckého, Václava Pecha nebo Štěpána Vojtěcha."

Máte v této konkurenci ambice na obhajobu titulu?

"S výsledky ze soutěží na Valašsku i v okolí Púchova jsme spokojeni a po čtyřech soutěžích vedeme průběžné klasifikaci PV. Sice se nám ještě letos nepodařilo zvítězit, ale věříme, že naše chvíle brzy přijde. Díky velkému počtu jezdců a velké vyrovnanosti se dá letos předpokládat tvrdý boj o titul do posledních metrů šampionátu a my chceme být u toho."

(foto Petr Sagner)

APpress 2005

Arazim junior absolvoval svou první bohužel velmi krátkou a velmi smutnou soutěž MČR

Porovnání s konkurencí dopadlo velmi slibně. 5.,4. a 3. čas ve skupině byl pro nás příjemným překvapením a průběžné 4.místo je pro nás povzbuzením do dalších soutěží. Na druhou stranu je nutno podotknout, že rozdíly ve skupině produkčních vozů byly minimální a jakékoliv zaváhání by znamenalo strmý pád výsledkovou listinou.

Průběh soutěže očima jezdce - Za volantem na rallye Pelhřimov

Seznamovací jízdy

Do Pelhřimova jsme přijeli ve čtvrtek ráno kolem 9:00. Důležitá organizační místa soutěže jsme znali z loňské soutěže, proto jsme nemuseli nic hledat. Vyzvedli jsme si itík vyřídili část administrativní přejímky zastavili se v naší oblíbené koblížkárně na kakao a vyrazili na tratě rychlostních zkoušek. Každou zkoušku jsme si napsali, zkontrolovali a jeli na oběd. Bohužel se nám nepodařilo sladit se s další posádkou a obědvali jsme sami v krásném historickém centru Pelhřimova. Kolem 16:00 jsme vyrazili na 3. ostřejší průjezd RZ včetně všech přejezdů. A jako tradičně jsme pro jistotu průserová místa v rozpise zpomalovali. Po průjezdu první RZ se z přední nápravy našeho tréninkového Mitsubishi ozývalo podivné hučení a skřípání, zastavili jsme, ale nic podezřelého neobjevili. Na 2.RZ zvuky zmizely, ale v polovině 3.RZ se znovu objevily. Proto jsme znovu zastavili, znovu nic nenašli a opatrně ji dojeli. Až večer jsme zjistili, že máme prasklou polovinu paprsků na pravém předním disku. V pátek jsme si celou trať projeli naposledy, rozpis docela seděl. Šli jsme na oběd a čekali až nám přijede auto.

Technická přejímka

Technickou přejímku jsme absolvovali opět po dlouhé době a můj spolujezdec vlastně vůbec poprvé. Já jsem se vyznamenal už při měření hluku. Neznaje přesně řádů jsem v mžiku motor vytočil na 5000 ot./min. Samotná technická přejímka byla spíše krátkou situační komedií, plná nedorozumění. Naše rozpačitost a naivní otázky vyvolávaly ve tvářích technických komisařů úsměv. V 17:00 jsme ji měli zdárně za sebou.

1.RZ Nová Cerkev


Start na široké silnici, po 300 metrech následovalo ostré odbočení vlevo do užší, ale ne příliš náročné pasáže končící dlouhou rovinou a průjezdem kravína na šotolině. Výjezd z kravína prodáváme, protože pořadatelé jej zúžili oproti tréninku několika pneumatikami. Následuje rychlý příjezd do vesnice a srdcová pasáž mezi vzrostlými stromy. Následují 3 rychlé levé a jsme v Nové Cerekvi. Motanice na zaprášeném náměstí nám moc nevychází, ale jsme šťastně v cíli. Měříme a upravujeme tlak pneumatik, předek už byl moc.

2.RZ Kojčice

Tuto RZ jsme absolvovali loni v noci se Škodou Felicia A5. Mitsubishi je tu ale mnohem rychlejší. Rychlá pasáž končí horizontem a diváky obleženým odbočením vlevo. Následuje další letecká pasáž s nenápadnými horizonty a končí opět horizontem a úzkým odbočením vlevo. Před posledním horizontem nám auto několikrát neklidně poskočilo, ubírám a jdeme zbytečně brzy na brzdy. Rychlou pasáž mezi poli, na kterou jsem se těšil nám kazí neukáznění diváci se psem na volno, jdoucí ve směru RZ. Ubírám, snad i brzdím. Diváci uhýbající cca 50 metrů před autem. Nadávám, ale už jsme v umělém retardéru. Ten je oproti tréninku také změněn, naštěstí k lepšímu. Následuje divácky atraktivní úsek na šotolině. Na poli vidíme nabouraný vůz Petra Poulíka. Už nejsme v tempu a v klidu dojíždíme do cíle RZ.

3.RZ Křemešník

Nejdelší RZ v nás vzbuzuje respekt.Úvodní pasáž ve vysokém lese zvládáme dobře. Druhý úzký úsek v tmavém lese máme problém, spolujezdec se ztrácí a tak jedu celý les na oči. Spolujezdec se chytá až na výjezdu z lesa, kde jsou dva umělé velice kluzké retardéry. Ty projíždíme krokem. Jsme na hlavní, následují další dva přírodní retardéry a následuje dlouhá rovina, auto jede na maximálku, rychlý protahovák a levá kosa, tady pořádně tahám za ručku, docela to vychází a jsme opět v tempu. Náročný uskákaný sjezd do vesnice trochu prodávám a trochu chybuji na zaprášeném mostku na konci vesnice. Auto mi sklouzlo po předku ze stopy. S poučkou, že jezdeckou chybu ve druhé zatáčce nedoženeš, nacházím v rychlé přehledné pasáži rozumné tempo, které nám vydrží až do cíle. V časovce nás vítají fanoušci, malá nepozornost a zhasíná mi motor, trocha napětí, ale už zase běží. Odjíždíme do seskupení.

Seskupení - Servis

Víme, že pro technické problémy odstoupil Komárek. V seskupení Volf marně shání olej do motoru, má problémy s turbem a odstupuje. Mám poprvé čas, prohlédnout si Kopeckého Fabii KC. Dívám se i na to, jaké obutí zvolila konkurence. Všichni jsou v pořádku a usměvaví. Jedeme do servisu. Zde mechanici zjišťují nepříjemnou věc. Pravý přední disk drží už jen jedné (z 5) loukoti. Docela mě to vystrašilo, protože jsem si nebyl vědom žádného většího nárazu. Navíc máme problém. Máme pouze 4 slicky, další 4 už jsou řezané, na přezutí pneumatiky na jiný disk není čas. Na zadek tedy dáváme řezané.

4.RZ Nová Cerkev

Ze servisu na start je to doslova pár metrů, proto intenzivně zahřívám pneu a brzdy. Je cítit, že řezané slicky na zadku nedrží a pěkně to klouže. Přijíždíme na start, kde je kolona asi dvaceti vozů, posádky většinou mimo své vozy. První informace která se k nám dostává je, že RZ je zastavena kvůli havárii Tomáše Vojtěcha a prý je to vážné. Ve vteřině se mi promítla v hlavě celá RZ, hlavně rychlá pasáž mezi vzrostlými stromy. Dlouho se nic neděje, jen přijíždějí další a další vozy. Nakonec dostáváme pokyn od pořadatelů, čelem vzad a na 5.RZ po objízdné trase. To jen umocnilo naše mrazivé pocity z velké rány Tomáše Vojtěcha.

5.RZ Kojčice

Na objízdné trase jsme trochu zabloudili, když před Pelhřimovem potkáváme v proti směru Štěpána Vojtěcha, nepříjemné pocity se vracejí. 4km před startem RZ se tvoří obvyklá skupinka závodních aut čekajících na start do další RZ. S nikým moc nekomunikujeme, většina závodníků je zamlklá.Objevuje se zpráva, že to nebyla velká rána, ale že byl Tomáš chvíli v bezvědomí. Snad to bude dobrý. Vyrážíme ke startu, během těch 4km se snažím maximálně zahřát pneumatiky. Řezané slicky, ale šíleně kloužou, nemám z toho dobrý pocit. Startujeme. Rychlou úvodní pasáž jedu s rezervou, čekám jak se bude auto chovat, vypadá to dobře, první odbočení sice nejedu tak plynule jako poprvé, ale jdu do toho. Auto na horizontech znovu poskakuje, ale neslevuji, brzdím až na posledním horizontu, ale opět je to brzo. Následující úsek jedu rychle a plynule, šotolinu jedu o kvalt výš. Zrychluji i v závěrečné pasáži, auto dosahuje maximální rychlosti. Slabší chvilku si vybírám v nájezdu do předposlední zatáčky. Je to mírně z kopce. Najel jsem si příliš ke kraji, kde byl prach a štěrk. Šlapu na brzdu, auto jde do smyku, přestávám brzdit a koriguji smyk volantem. Zatáčka se rychle blíží, nestíhám podřazovat a posílám do ní auto na "pětku" a přidávám plyn. Auto to překvapivě snadno a v klidu zvládá. Neubírám, lehká pravá a jsme v cíli. Jsme spokojení, krizovka zvládnutá a zrychlili jsme se o 3 vteřiny. Znovu odfukujeme pneumatiky a jedeme na 6.RZ.

6.RZ Křemešník

Na přejezdu potkáváme v protisměru Trněného, že by porucha? Potom Fialu, že bychom jeli špatně? Potom Lišku, který gestem naznačuje konec. Nejprve nechápeme, nebo si to spíš nechceme připustit. Po několika metrech zastavujeme u skupinky aut, kde se dozvídáme tu zdrcující zprávu, je konec. V časovce odevzdáváme jízdní výkaz a jedeme do seskupení. Závodění je to poslední, na co máme chuť.

Seskupení - UP

Pořád tomu nechci věřit a hlavou mi lítají desítky otázek bez odpovědí. Je tu ponurá nálada, jezdci se shlukují do menších skupinek. Čekáme. Minuty jsou ale nějaké delší, vzduch sušší a slunce žhavější. Po půl hodině, k nám přichází Vašek Pech se zprávou, že závod je oficiálně předčasně ukončen. Výsledky budou ve čtyři a auta nám vydají v půl páté. S touto informací odjíždíme k mechanikům do servisu. Ti stejně jako několik našich fanoušků nešetří slovy chvály k našemu dnešnímu výkonu. Vážím si toho, ale nemám radost. Jsem unavený, odjíždím domů.

APpress 2005

Pelhřimovské premiéry zastínila derniéra Tomáše Vojtěcha

Skvěle připravená soutěž, kvalitní RZ, hezké počasí, premiéra Fabie Kit Car, sprintové premiéry rychlých kluků z ČMPR, Leoše Flídra, Tomáše Arazima, Slávy Ducháčka nebo Tomáše Gregy. Přesto nikdo z jezdců, organizátorů ani fanoušků nebude na tento závod rád vzpomínat. Na 4.RZ opustil rallyový kolotoč vítěz letošní Šumavy Tomáš Vojtěch.

APpress 2005

Arazim junior na sprintu v Pelhřimově

Sedmadvacetiletý syn úřadujícího mistra České republiky v produkčních vozech se postaví na svůj premiérový start v seriálu MČR. Bude to poprvé co přímo změří síly s konkurencí v e skupině produkčních vozů

Jaké máte cíle ve své první soutěži?
Cíle týkající se umístění přímo vytyčené nemáme, chceme bez šrámů dojet do cíle. Proto zvolíme rozumné tempo a uvidíme na jaké umístění to bude stačit. Většina našich konkurentů má už letos něco odjeto. Já jsem neseděl v závoďáku od loňského podzimu a spolujezdec ještě déle. Samozřejmě by mne mrzelo, kdybychom byli třeba poslední ve skupině.

Nestartujete za Hella motorsport ani APmotorsport?
Ve všech sprintech chceme hájit barvy nového týmu společnosti Select Media a jejich partnerů. Konkrétní podmínky nemáme ještě dohodnuté. Bylo to jaksi dost narychlo. Proto ani design našeho vozu nebude příliš vyvedený, respektive nebude žádný.

Máte v plánu celý seriál?
Plány jsou jedna věc a realita věc druhá. Ano, chtěli bychom startovat ve všech zbývajících Sprintových soutěžích a v závěru soutěže absolvovat alespoň jednu soutěž "Velkého mistráku". Vše se ale bude odvíjet závod od závodu. Současné finance nám vystačí tak na 3 - 4 závody.

APpress 2005

Ohlédnutí Václava Arazima za rallye - Šumava nám letos nepřála

Loňský vítěz Šumavy v kategorii produkčních vozů se letos na Šumavě trápil. Šumavská rallye byla letos posunuta do zimnějšího období a v termínu konání rallye byla skutečně velká sněhová nadílka. Na většině RZ byly povoleny speciální pneumatiky s hřeby. Zní to až neskutečně ale padesátiletý matador Václav Arazim absolvoval na letošní Šumavě premiéru na pneumatikách s hroty.

"Za našich mladých let, kdy jsme jezdili na sněhu třeba Valašskou zimu nebo zimní soutěže v Rusku a Polsku jsme používali pneumatiky bez hřebů. Týden před Šumavou, kdy bylo více než pravděpodobné, že se pojede na hřebíkách, jsem si půjčil několik pneumatik s hřeby a obul je na tréninkové Mitsubishi. Bohužel mě schvátila silná chřipka a tak jsme se svezli až v Klatovech den před startem. Chřipka se mě držela až do úterý, proto jsme na trénink odjížděli s denním zpožděním. Většinu RZ jsme projeli jen dvakrát", komentoval situaci před startem Václav Arazim.

1.etapa - Klatovy - Začali jsme až překvapivě dobře, a na 1.RZ dosáhli spolu s Honzou Kopeckým absolutně nejrychlejšího času. Druhá (respektive 5.) RZ Činovský okruh se nám ale vůbec nepovedla a ztratili jsme zde na soupeře víc jak půl minuty. Ve voze používáme pouze sériovou převodovku. Většina soupeřů používá už přímořazenou, která byla při absenci velkých brzd velkým pomocníkem. V závěru etapy na mě dolehla únava z nedoléčené chřipky a byl jsem rád, že jsem auto i sebe dovlekl do cíle první etapy na 4.místě a bez většího šrámu.

2.etapa - Vimperk - V sobotu čekala všechny posádky ještě řádná porce ostrých kilometrů. Do druhé etapy jsme nastupovali s cílem nikoho už před sebe nepustit a čekat na chyby soupeřů před námi. Ale moc se nám to nepovedlo. Nemohl jsem najít správný rytmus a jel jsem opravdu špatně. Nevycházely mi kyvy do ostrých zatáček, na RZ 9 jsem byl mimo trať a na dalších RZ jsem několikrát couval. Pořadatelé nepochopitelně některé úseky prosolili, a to pro nás bylo dost špatné. Celou soutěž jsme absolvovali na jedné jediné sadě pneumatik, tedy s výjimkou Činovského okruhu, a na asfaltových úsecích jsme pneu šetřili, to nás stálo nejen čas ale i nasazení a rytmus. Bezohledně k pneumatikám jsme jeli až poslední dvě RZ. To se na nás tlačil v sobotu skvěle jedoucí Karel Trojan, ale podařilo se nám ho za sebou udržet.

"Skončili jsme sice až na 4.místě ve skupině, ale udrželi jsme za sebou spoustu dobrých jezdců a vzhledem k mému zdravotnímu stavu jsme bez chyb soupeřů ani na vyšší umístění pomýšlet nemohli", zakončil své ohlédnutí čerstvý padesátník Václav Arazim.

(foto Roman Olejníček, Pavel Paláček)

APpress 2005

Litvínovský jezdec Václav Arazim získal titul Mistra ČR v rallye

Posádka litvínovského týmu APmotosport, Ing.Václav Arazim - Julius Gál, se do tabulek MMČR nesmazatelně zapíše jako historicky první vítěz v kategorii tzv. Produkčních Vozů. O svém titulu rozhodli minulý víkend v Příbrami.

I když to letos po absenci v Rakousku a kuriózní chybě na Slovensku nevypadalo moc růžově. O jejich titulu tedy rozhodly ryze české tratě. Ke třem vítězstvím na rallye Šumava v Klatovech, na Bohemii u mladé Boleslavi a v Příbrami, přidali dvě druhá místa na nejkrásnější české soutěži v Českém Krumlově a na Barum rallye ve Zlíně.

Litvínovská posádka na své cestě za titulem těžila nejen ze svých nesporných zkušeností a jezdeckých kvalit, ale také ze spolehlivosti své techniky. Jejich závodní speciál Mitsubishi Lancer EVO 7 připravují týmoví mechanici Zdeněk a Petr Pipotovi. Tohoto výjimečného úspěchu dosáhl tým s podporou firem OKMP, a.s. a ELSEV, s.r.o.

APpress 2004

Václav Arazim si dal k svátku už pátý titul Mistra ČR

Posádka Hela motosportu, Ing.Václav Arazim - Julius Gál, se do tabulek MMČR nesmazatelně zapíše jako historicky první vítěz v kategorii tzv. Produkčních Vozů. O svém titulu rozhodli už v Příbrami. I když to letos po absenci v Rakousku a fatální chybě na Slovensku nevypadalo moc růžově. O jejich titulu tedy rozhodly ryze české tratě.

celý článek

PŘÍBRAM

V Příbrami, jsme startovali se značným náskokem v průběžném hodnocení produkčních vozů. Nabízel se značný prostor na taktizování, protože nám k zisku titulu stačilo dojet na čtvrtém místě.

celý článek

Arazim si upevnil vedení v průběžném hodnocení produkčních vozů

Barum rallye byla opravdu náročnou zkouškou techniky i samotné posádky. Třídenní "maratón" nebyl ani tak dlouhý, jako spíše zdlouhavý. Na jeho konci měla posádka Hella motosportu Arazim - Gál, velmi smíšené pocity. "Letošní Barumka neměla ten správný rytmus nebo se nám ho po celé tři dny nepodařilo najít. S výsledkem jsme nakonec spokojeni, hlavně že jsme za sebou udrželi Tibora Cserhalmiho. Výkony polských jezdců jsou pro nás hozenou rukavicích. Není to tak dlouho, co jsme je poráželi mi na jejich domácích tratích.", posteskl si Julda Gál.

celý článek

BARUM

Barum rallye byla opravdu náročnou zkouškou techniky i samotné posádky. Třídenní "maratón" nebyl ani tak dlouhý, jako spíše zdlouhavý. Na jeho konci měla posádka našeho týmu smíšené pocity.
Na letošní Barumku přijelo několik velice dobrých zahraničních posádek s produkčními vozy a tak jsme byli zvědaví, jak dopadne naše srovnání.

celý článek

APmotorsport před Barum rallye

Vedoucí posádka průběžné klasifikace produkčních vozů Václav Arazim - Julius Gál se velmi těší na srovnání se špičkou Evropy. Skromný rozpočet nedovoluje týmu startovat v zahraničí i když by se rád ukázal i jinde než doma.

celý článek

BOHEMIA

Bohmia Rally začíná již tradičně v pátek odpoledne paralelní okruhovou zkouškou na autodromu v Sosnové. Na její start se postavilo celkem 23 produkčních vozů.
V Sosnové se, jako každý rok, sešlo velké množství diváků

celý článek

APmotorsport na "letišti u Vlašimi" znovu bronzový.

Posádka AP motosport si dolétla pro 3.místo v absolutním pořadí V.ročníku Classic Rallye Vlašim, jen těsně za Leošem Flídrem s Bohumilem Ehlem (Mitsubishi). Absolutním vítězem se stala posádka Ludvík Otto - Jakub Denk (Toyota). Tomáše Arazima navigoval tentokrát zkušený Julius Gál a tak jsem se zeptal...

celý článek

APmotorsport v cíli Prachatické rallye - unavení, ale šťastní

Po třech dnech velkého úsilí si odváží posádka Tomáš Arazim - Jan Olšaník první vavřínové umístění v absolutní klasifikaci ČMPR. S vozem Mitsubishi obsadili třetí místo za Antonínem Bergerem s JaroslavemVáňou (Ford) a vedoucím mužem absolutní klasifikace ČMPR, Leošem Flídrem, kterého navigoval Bohumil Ehl (Mitsubishi).
Jezdec, Tomáš Arazim, mi odpověděl na pár otázek...

celý článek

KRUMLOV

Po veliké chybě na Slovensku jsme nepřijeli do Krumlova zvítězit, ale především slušně bodovat. Bylo nám jasné, že všechny další soutěže musíme dokončit a zároveň jet velmi rychle, aby byl bodový zisk co nejvyšší. Tomu jsme stoprocentně podřídili naši taktiku.

celý článek

MATADOR TATRY

Pořadatel tradiční Valašské Rally se letos spojil se slovenským Púchovem a tak vznikl první ročník Rally Matador Tatry. Trať okolo Vsetína byla tradičně velmi členitá a náročná.

celý článek


ŠUMAVA

Rakouský Jänner jsme kvůli nevyzpytatelným sněhovým podmínkám a tím i velmi vysokým finančním nákladům vynechali, ale sněhu ani pneumatikové ruletě jsme se na Šumavě stejně nevyhnuli.

Už první den tréninku naznačil, že letošní Šumava bude přinejmenším zajímavá. Přes noc hustě sněžilo a tak byly některé úseky druhý den zcela neprůjezdné.

Pořadatelé museli některé části rychlostních zkoušek zrušit. Naštěstí nepodlehli nátlaku a nepovolili pneumatiky s hřeby, které jsou u nás zakázané. Tak nám stačilo zakoupit pouze 12 speciálních sněhových pneumatik.

celý článek