letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz

Rally Fans


Arazim na Krumlově, aneb jak se dostat ze 37. na 8. místo

Jak jsme vás již informovali ve zprávě před závodem, Václav Arazim ztratil podporu společnosti Hella cz a na Rallye Krumlov se představil v nových barvách. Změna to byla opravdu velká, protože Arazim s Gálem ve žluto-modro- bílem startovali celých 15let. Diváci tak mohli prvně spatřit Václava Arazima v bílo-červeno-černé kombinaci německého výrobce autolaků Spies Hecker.

Václav Arazim je na Krumlově již tradičně velice úspěšný a zdejší náročné tratě jeho profesorské a výhradně na rozpis zaměřené jízdě velmi vyhovují. Když se objevily zprávy o deštivém víkendu, očekávalo se, že se šance Litvínovských ještě zvýší. Nakonec však 1.sekce první etapy byla malou pohromou a ve druhém servise moc radosti nebylo. K prvnímu dni Krumlova Václav Arazim říká:

„V Krumlově se trénovalo za nádherného slunečného počasí. O to těžší byl přechod do závodního tempa na mokru a blátě. Prolog na výstavišti jsme odkroužili tak, abychom autu neublížili o nějaký obrubník. Opravdu závodit se začalo až za vydatného deště na klasické erzetě Slavkov. Nám se však úvod vůbec nevydařil a hned v druhé zatáčce jsme udělali hodiny a přitom nám zhasl motor. Auto zůstalo naštěstí na silnici a tak jsme s asi 10 ti vteřinovou ztrátou pokračovali dál. Tím to však ještě celé neskončilo. Asi 8 km před cílem jsem v jedné zatáčce trochu více katoval a byl z toho defekt přední pneumatiky. Ztráta asi minuta a 20 vteřin nás okamžitě odsunula až na 37. místo absolutního pořadí a na 16. ve skupině N. Další problém byl v tom, že jsme v rezervě měli dva sliky. Museli jsme tedy další velice náročnou erzetu Kohout-Svatý Ján absolvovat na třech mokrých pneumatikách a jednom sliku. To pro nás bohužel znamenalo dalších cca 20 vteřin ztráty. V servisu dali mechanici vše do pořádku, a tak jsme se vydali na noční průjezdy Slavkova a Kohoutu. Na mokru, vytahaném blátě a za tmy, to byly opravdu náročné kilometry. Nám se zde podařilo zajet v obou případech velice slušný šestý čas a to nás v cíli první etapy posunulo na 10. místo absolutně a na 4. v produkčních autech.“

Druhá etapa už vyšla podstatně lépe a posádka Arazim-Gál potvrdila svojí letošní formu, když se v poslední erzetě dokázali dostat na stupně vítězů ve třídě N.

„Do sobotní etapy se vyjelo opět za deště a my jsme asi jako většina soupeřů zvolili mokré obutí. Naším cílem bylo udržet si vybojované pozice, ve které jsme po nevydařeném úvodu vůbec nedoufali. Tajným přáním byl ještě pokus o dostižení Honzy Votavy, který byl před námi minutu a 3 vteřiny. Na prvních Malontech jsme však zajeli téměř shodný čas na 7. a 8. místě, a tak jsme se se 4. místem ve skupině N pomalu smířili. Na nové erzetě Lipno, která se nám charakterem velice líbila, to hodně klouzal, a tak jsme zvolili trochu opatrnější tempo. Zvláště když jsme si řekli, že už nemáme kam pospíchat, protože Vlček byl za námi již hodně daleko. Votava však na této erzetě chyboval a ztratil 24 vteřin. To nás opět nabudilo. Přídolí jsme zajeli na 5. místě a opět jsme se o pár vteřinek přiblížili. V servisu jsme vyměnili přední pneumatiky za zadní, protože nové mokré jsme již v rámci mírně úsporného rozpočtu neměli. V našem souboji s Honzou bylo důležité, jak dopadnou druhé Malonty. My jsme do toho dali veškeré naše umění a jestli se to v našem věku dá ještě říct i veškerou bojovnost. Zajeli jsme to bez chyby a byli jsme o 20 vteřin rychlejší. Před poslední erzetou Přídolí byla naše ztráta již pouze 1,4 vteřiny a my jsme začali věřit, že 3. místo ve skupině N vybojujeme. Hlavně druhou polovinu velice úzké tratě jsme jeli precizně, až na ten skok, to jsem svoji snahu asi trochu přehnal, a 4. časem jsme se dostali o 5,6 vteřiny před Votavu. Celkově jsme tedy s Rally Č.Krumlov spokojení. Auto jelo bez problémů a závodění za mega těžkých podmínek jsme si užili víc než dost. Rally Hustopeče startuje již za nedlouho a my se budeme opět snažit o co nejlepší výsledek ve třídě N.“