letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz

Rally Fans


Fantastická Arazimova Bohemia aneb v 56 letech stále naplno

Letos je to právě třicet let od jejich prvního startu na této významné soutěži. Po úspěchu na Hustopečích měli hoši velkou touhu první místo zopakovat. V eNkách jsou však letos souboje velice těsné. Bylo tedy jasné, že udělat výsledek právě na Bohemce, která již tradičně nabízí velmi těžké erzety a zahraniční účastníky, bude hodně těžké. Posádka se mezi závody připravovala v rámci svých možností naplno. Václav plaváním a posilováním, Julda intenzivním ježděním na kole. Auto prošlo pod taktovkou kluků mechaniků důkladnou kontrolou a výměnou některých komponentů tak, aby vydrželo velkou porci závodních kilometrů.


Foto: Petr Frýba

Program letošní Rally Bohemia byl rozdělen do tří dnů. „ V pátek večer se začalo na novém městském okruhu, kde se nám trochu neobvykle podařilo zajet 6. čas absolutně. Julda řekl, že by se mu takový výsledek líbil na konci rally. Ukázal jsem mu, aby si poklepal na čelo a vrátil se na zem. Opravdu závodit se ale začalo až v sobotu ráno. Trať byla suchá a tak se začalo velice rychle. Po loňských zkušenostech kdy jsme měli problém, že nám auto odjíždělo po předku ven, jsme změnili nastavení podvozku a ukázalo se to pro zdejší asfalty jako dobrá volba. I přesto, že jsme na Smržovce projížděli některé úseky trochu opatrně, se nám dařilo držet krok s našimi soupeři. Po první sekci jsme byli na 8. místě absolutně a na 2. ve skupině N! Než jsme vyjížděli z druhého servisu v Boleslavi, tak se nad Libereckem objevily podezřelé mraky. Vzali jsme si tedy pro jistotu dvě média do rezervy. To se ukázalo jako velice prozíravý tah, protože ještě před první erzetou začalo pršet. My jsme stačili přední kola přezout. Vzadu jsme sice měli „pouze“ nulky, takže jsme jeli trošku širší smyky a zadní kola se chytala až na krajnici, ale docela to slušně brzdilo a reagovalo na volant. Na sedmé erzetě jsme zajeli dokonce 4. čas absolutně! Danovi jsme tu nadělili 14 a Vojtovi dokonce 34 vteřin. Dostali jsme se tak na 5. místo absolutního pořadí a na vedoucí pozici v produkčních autech. Po třetím servisu nás čekal ještě tradiční Vinec a hodně pozměněný paralelní okruh v Sosnové. Na obou těchto testech jsme zajeli 6. čas. Vinec jsme si opravdu užili a na Sosnové jsme startovali proti Vojtovi. Nezáleželo nám úplně na čase, ale chtěli jsme být v cíli před ním. To se nám podařilo i když ten smyk hned v první zatáčce opravdu v plánu nebyl,“ shrnuje první polovinu soutěže Václav Arazim.

Večerní servis proběhl bez problémů. Největším problémem pro posádku byly pneumatiky. Očekávalo se, že bude v nedělní etapě pršet, ale k mání byla pouze intermédia. Ta by se však musela hodně prořezat a stejně by to při velkém množství vody nebylo ideální. „Hodně pomohl Vašek Pech, který nám půjčil čtyři mokré gumy, protože on už nejel. Myslím, že to byl jeden z rozhodujících faktorů našeho úspěchu. Naši pronásledovatelé v čele s Martinem Semerádem byli za námi něco málo přes 20 vteřin, a tak se hned od začátku etapy muselo jet opravdu rychle. Na prvním Chloudově se nám dařilo a zajeli jsme třetí čas. Valda nám dal 1,6 vteřiny a Martinovi jsme trochu odskočili. Pořád ale ještě nebyl čas na taktizování a jelo se naplno. Bohužel hned po startu Navarova nám spadl plnící tlak turba na poloviční hodnotu. Po rovině a z kopce to docela šlo, ale do kopce byla ztráta výkonu i za velkého mokra opravdu citelná. Už jsme to viděli černě, ale auto už se až do cíle erzety nezhoršovalo a časová ztráta byla asi jen 15 vteřin. Před 28 km dlouhým Sychrovem jsme se snažili najít příčinu poklesu tlaku. Nic jsme nenašli. Hýbali jsme snad se všemi elektrickými zásuvkami a spoji na hadičkách. Pro mě z nepochopitelných důvodů auto naštěstí začalo opět fungovat a Sychrov se nám podařilo zajet úplně super! Vše nám perfektně vyšlo a neudělali jsme žádnou chybu. Valda nám zde dal pouze 2,5s a my jsme byli o 29 vteřin ryclejší než Martin Semerád a ostatní soupeři. Vytvořili jsme si tak náskok víc než 50 vteřin a tak jsme mohli začít pomalu taktizovat.

V servisu jsme ještě mokré pneumatiky trochu prořízli, protože jsme očekávali v druhých průjezdech více vytahaného bláta. Mechanici ještě auto naposledy důkladně prohlédli a vyjeli jsme do poslední sekce. Na Chloudově jsme zatáčky s blátem trochu prodávali a chodili jsme dřív na brzdy. Ve stopce jsme si počkali na čas Martina, jestli jsme nezvolnili až moc. Dal nám jen 2,5s takže vše bylo podle plánu. Na druhém Navarově nám pár metrů po startu opět poklesl tlak. Pravděpodobně šlo o čidlo tlaku nasávaného vzduchu, protože zde se jelo v docela velké výšce. Martin nám dal 12 vteřin a tak jsme měli před posledním Sychrovem náskok 37,6s. Mohli jsme si dovolit podstatně zvolnit a vůbec neriskovat, tak abychom se vyvarovali i sebemenší chybě. To se nám nakonec podařilo a na stará kolena jsme si dojeli pro výsledek z kategorie snů!“ uzavírá průběh soutěže Václav Arazim.

Posádka tedy dosáhla fantastického úspěchu a to ve velké konkurenci. Soutěž vyhrál Belgičan Freddy Loix se Škodou Fabia S2000, druhý se umístil Pavel Valoušek s Peugeotem 207 S2000 a třetí byl právě Václav Arazim s Mitsubishi Lancer Evo IX sk.N. Je jasné, že ohledně umístění v absolutním pořadí posádka částečně profitovala z technických problému a chyb ostatních posádek. To však jejich výkon nijak nesnižuje, protože při tempu které Arazim s Gálem po celou dobu jeli, to mohli být právě oni kdo udělají chybu. Posádka Václav Arazim-Július Gál se svým druhým letošním vítězstvím dostala do průběžného vedení tabulky Mediasport mezinárodního mistrovství české republiky ve třídě N.

„Z výsledku jsme nadšení! S Juldou máme Bohemku moc rádi a zdejší náročné tratě doslova milujeme! Letos se nám podařilo po dlouhé době vystoupit na stupně vítězů absolutního pořadí a to navíc v takové konkurenci. Máme z toho velkou radost, stejně jako z časů v jednotlivých erzetách. Porazit dílčím výsledkem Valdu a nebo Loixe, to bylo vážně moc příjemné. Samozřejmě se to nestalo samo od sebe. Máme za ta léta již s Bohemií velké zkušenosti. Letos je to totiž třicet let co jsme zde startovali prvně. Mezitím jsme byli už třikrát na podiu a skupinu N jsme myslím dokonce pětkrát vyhráli! Najezdili jsme zde mnoho kilometrů a během té doby se spoustu o místních podmínkách naučili. Do karet nám také hrálo počasí, které soutěž řádně ztížilo. Na našem výsledku mají samozřejmě velký podíl kluci mechanici v čele se Zdeňkem Pipotou. Pípa nám jako obvykle připravil skvělé auto!“ dodává nadmíru spokojený Václav Arazim.