letošní sezona
informace z předešlých let
posádka vozu
možnost pronájmu vozu
soutěž pro vás
partneři našeho týmu
máte zájem o reklamu na našem voze?
spojení na náš tým

 

Navštivte také další motoristické weby! Najdete je na adresách

ewrc.cz

motormix.cz

rallyejournal.cz

auto.impuls.cz

Rally Fans


Arazim a Gál jsou po Barumce zase blíže k vysněnému titulu

Další důležitý krok k zisku mistrovského titulu ve třídě 3 učinila na prestižní Barum Czech Rally Zlín posádka Václav Arazim – Julius Gál. Přestože jí během soutěže sužovalo horko i drobné technické potíže jejich Lanceru, s konečným bronzem je nakonec spokojena. V Příbrami jí tak k potvrzení triumfu stačí dokončit soutěž na čtvrtém místě ve své kategorii.

Fantastickým výsledkem na deštivé Rally Bohemia navýšila litvínovská dvojice náskok před posádkou Daniel Běhálek – Petr Černohorský na devatenáct bodů. „Na Barumku jsme odjížděli s jediným úkolem – vybojovat maximum bodů, které by zvýšily naději na zisk dalšího a asi posledního titulu. V přípravě před soutěží jsme se proto zaměřili především na spolehlivost techniky. Po úterním příjezdu do Zlína nás při přebírání itineráře docela překvapila informace o pouhých dvou průjezdech při seznamovacích jízdách. My naštěstí neplánovali zajíždět nějaké hvězdné časy jako na Bohemce a Barumku dobře známe, a tak nám to až tolik nevadilo. Každopádně ve standardních propozicích MMČR, vydaných Federací automobilového sportu pro rok 2011, jsou uvedeny průjezdy tři. Je opravdu hezké přivítat u nás prestižní seriál IRC, ale těch dvacet posádek zcela přetáhne zájem diváků i médií. Proč se tedy alespoň nepřizpůsobí našim předpisům?,“ nemůže si odpustit malou výtku severočeský soutěžák. Naopak si pochvaluje návrat slavné rychlostní zkoušky Maják po mnoha letech. „Na Maják i s jeho vracákem u stromu v Malenovicích jsme se moc těšili. V roce 1979 totiž byl mojí vůbec první erzetou za volantem soutěžního vozu – legendární Škody 130 RS. Paradoxem je, že právě na Majáku jsme hned po startu při odbočování na ruční brzdu udělali hodiny a couváním ztratili asi deset vteřin. Byla to má jediná jezdecká chyba za celou letošní Barumku.“

Ale hezky popořádku. Barum Rally již tradičně začíná populárním a divácky hojně navštěvovaným okruhem v centru Zlína. „Městská erzeta se nám kupodivu vydařila a zajeli jsme na ní třetí čas ve třídě 3. Na sobotních klasických rychlostkách nás opravdu zajímalo pouze pořadí v produkčních autech. Proto jsme zvolili trochu volnější tempo a čekali na vývoj situace. Úmorné vedro moc nesvědčilo nám – starším pánům – ani autu. Při větším zahřátí ztrácel motor ve vyšších otáčkách asi patnáct procent výkonu. V první sekci nás navíc čekal průjezd nejnáročnější – téměř sedmadvacetikilometrovou – rychlostní zkouškou Troják. Posledních osm až deset kilometrů auto opravdu vadlo a já už také moc nemohl. Přesto jsme zde zajeli solidní pátý čas v enkách a na vedoucího Běhálka ztratili pouhé dvě vteřiny. Na následujícím Semetíně i druhém Trojáku jsme dosáhli třetí časy. Po první etapě jsme se tak posunuli na čtvrtou pozici v naší kategorii. V servisu se mechanici za pomoci experta na elektroniku motoru snažili najít příčinu trucování našeho lanceru. Ani několik úprav však zásadní zlepšení nepřineslo. Prioritou tak byla kontrola všech mechanických komponentů, aby technika vydržela až do cíle,“ hodnotí sobotní dějství Václav Arazim.

Nedělní etapa začínala pro značně prořídlé startovní pole navrátivším se Majákem. „Po naší, již výše zmíněné chyb, se nám soupeři opět trošku vzdálili. Vojta Štajf i Míra Tarabus za námi ale byli stále dost daleko. Zbytek etapy jsme tak projeli stylem rychlejšího tréninku. Chtěli jsme se vyvarovat chyb, zvláště když se v závěru ještě přidaly drobné problémy s řazením. Na Halenkovicích přehnal svoji snahu v boji o vítězství Honza Jelínek a my se posunuli na bronzovou příčku. Splnili jsme tím své předsevzetí obsadit nejhůře třetí místo v případě vítězství Dana Běhálka – našeho největšího rivala v boji o titul mezi produkčními auty. Těší nás dokončení soutěže a nakonec i výsledek. Chtěli bychom zároveň také poděkovat za podporu našim příznivcům, kterých bylo kolem tratí i v servisní zóně opravdu hodně,“ končí své povídání lídr třídy 3.